سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به تک نرخی شدن ارز برای کلیه‌ی مصارف با مصوبه‌ی مجلس گفت که باید راهکاری پیدا کنیم تا تغییرات نرخ ارز مشکلی را برای بخش سلامت ایجاد نکند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: امسال بر اساس مصوبه مجلس درآمد هدفمندی یارانه‌ها، 50 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و بر اساس قانون برنامه‌ی پنجم 10 درصد از وجوه خالص هدفمندی باید به حوزه‌ی سلامت اختصاص یابد. در این صورت 5000 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سهم حوزه سلامت از درآمدهای هدفمندی پرداخت نشد ابراز امیدواری کرد که دولت بعدی نسبت به تخصص سهم حوزه‌ی سلامت ازدرآمد هدفمندی اقدام کند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی در جریان بررسی بودجه وجود دارد تا ما بتوانیم برای دارو و ملزومات پزشکی راهکاری پیدا کنیم و تغییرات نرخ ارز مشکلی را برای مردم به وجود نیاورد.

شهریاری با بیان این که با توجه به تک نرخی شدن ارز باید قطعا برای گران نشدن دارو راهکاری اندیشیده شود افزود: اگر این اتفاق نیفتد باید تمام مسئولین و بزرگان مملکت را از پوشش بیمه تکمیلی خارج کنیم و در ردیف مردم قرار دهیم تا آنها بفهمند مشکل مردم چیست، آن وقت به فکر حل مشکلات خواهند افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha