چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 74356

سلامت نیوز : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی از تاثیر مصرف صبحانه بر افزایش 20 درصدی تمرکز و حافظه کوتاه‌ مدت خبر داد.

دکتر رضا امانی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: صبحانه، مهمترین وعده غذایی است و بررسی‌ها نشان می‌دهند که خوردن صبحانه هم در کودکان و هم در بزرگسالان در بهبود عملکرد ذهنی و کارکرد شغلی تاثیر دارد.

وی تصریح کرد: افرادی که وعده‌ صبحانه را از لیست غذایی خود حذف می‌کنند، شانس چاقی را در خود تا یک‌ سوم افزایش می‌دهند.

امانی ادامه داد: تاثیر صبحانه خوردن بر روی موفقیت در آزمون‌های محاسباتی مانند ریاضی بیشتر است و موجب افزایش تمرکز و حافظه کوتاه‌مدت می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره نتایج آزمایشی که بر روی دانش‌آموزان دبستانی اهواز انجام شده، گفت: در این آزمایش با تهیه یک صبحانه‌ استاندارد و معمولی و با انجام بررسی‌های متقاطع مشاهده شد دانش‌آموزانی که وعده صبحانه را مصرف کرده‌اند در مقایسه با کسانی که صبحانه نخورده‌اند، از قدرت تمرکز و حافظه کوتاه‌مدتی به میزان 20 درصد بالاتر، برخوردار هستند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد عادت مصرف صبحانه در خانواده اظهار کرد: افرادی که تمایل به خوردن صبحانه ندارند باید این عادت را به تدریج و با خوردن غذاهای سبک مانند نصف لیوان آب‌ میوه، چای رقیق و یا خوردن میوه در خود ایجاد کنند.

این متخصص تغذیه درباره رژیم مناسب غذایی در ایام امتحانات توصیه کرد: ‌قبل از امتحان غذای سنگین و پرچرب مصرف نشود. همچنین وعده شام به آخر شب موکول نگردد. در وعده صبحانه نیز، مواد با پروتئین سرشار به همراه میوه‌ فصل توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha