چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 74357

سلامت نیوز : مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام این خبر که حداکثر 30 تا 40 میلیون دلار تجهیزات در گمرک است، گفت: به همه شرکت‌ها اعلام شده است مابه‌التفاوت ارز مبادله‌ای را پرداخت و اجناس خود را ترخیص کنند تا پس از قیمت‌گذاری با قیمت مصوب به فروش برسانند.

دکتر حسین کیوان در گفت‌وگو با (ایسنا)، در ادامه و در پاسخ به اینکه چه میزان از تجهیزات پزشکی با ارز آزاد وارد می‌شوند، عنوان کرد: میزان ورود تجهیزات با ارز آزاد بسیار پایین است.

وی ادامه داد: ارز آزاد اغلب زمانی پرداخت می‌شود که اقلامی در گمرک مانده‌اند، در حال متروکه شدن و گذشت تاریخ مصرف هستند و ارز مبادله‌ای هم تخصیص داده نمی‌شود. بنابراین وارد کننده ناچار است اقلامش را با ارز آزاد از گمرک ترخیص کند.

کیوان با بیان اینکه به دنبال مکانیسم‌هایی هستیم تا بتوانیم قیمت این اقلام را با احتساب ترکیبی از چند نرخ ارزی تعیین و قیمت متوسطی را برای آن ارائه کنیم که در آینده هم توسط سازمان‌های بیمه‌گر قابل پرداخت باشد، گفت: باید به هدف مندرج در برنامه پنجم توسعه مبنی بر پرداخت 30 درصدی هزینه‌های درمان از جیب مردم برسیم.

وضعیت تجهیزات پزشکی فرسوده در مراکز درمانی کشور

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین درباره وضعیت تجهیزات پزشکی فرسوده در مراکز درمانی کشور نیز توضیح داد: در چند سال اخیر بسیاری از دستگاه‌های ما جایگزین شده‌اند.

وی افزود: اما باید با نگه‌داری صحیح، عمر مصرف دستگاه‌ها را افزایش داد. همچنین باید با توجه ویژه به "اصلاح الگوی مصرف"، دستگاه‌های اسقاط شده مورد بررسی قرار بگیرند، تا اگر این امکان وجود دارد، وارد چرخه شوند و مورد استفاده قرار بگیرند این کاری است که همه دنیا انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha