چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 74358

سلامت نیوز : کارشناسان سلامت امارات اعلام کردند: هرچند مدتی است قانون منع استعمال سیگارهای الکترونیکی در این کشور اعمال شده اما ظاهرا اجرای این قانون چندان موفق نبوده و نیازمند اعمال قوانین شدیدتری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ به رغم اینکه استفاده از این نوع سیگارها در امارات ممنوع شده، شواهد حاکی از رشد فزاینده استعمال این جایگزین محصولات دخانی است.

کارشناسان معتقدند تاجران به طور غیرقانونی اقدام به فروش این نوع سیگارها کرده و به راحتی آنها را به مردم می فروشند.

کارشناسان سلامت در این کشور اظهار داشتند: شیوع استعمال این سیگارها که نیکوتین را بدون تنباکو به بدن می‌رسانند، تلاش‌ها برای مقابله با سیگار را تضعیف می‌سازد. همچنین استعمال سیگارهای الکترونیکی می‌تواند اعتیاد به نیکوتین و استفاده از آن را در میان جمعیت جوان افزایش دهد.

یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت امارات گفت: سازمان جهانی بهداشت از کشورها درخواست کرده تا مصرف این سیگارها را منع کنند. همچنین این نوع سیگارها درمانی مناسب برای ترک سیگار نیستند.

مدیر برنامه ملی کنترل دخانیات در وزارت بهداشت امارات نیز تاکید کرد: این وزارتخانه سیگارهای الکترونیکی را یک محصول دخانی یا شیوه‌ای برای ارتقا استعمال سیگار تلقی می‌کنند و آن را راه‌حلی برای کنترل مصرف سیگار نمی‌داند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha