سلامت نیوز : معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از کارت هوشمند ملی فقط تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و این کارت هیچ گونه خدمات درمانی برای این سازمان ارائه نمی‌دهد.

محسن کرمی در گفت‌وگو با فارس درباره ارائه خدمات سازمان‌های مختلف توسط کارت هوشمند ملی اظهار داشت: این کارت حدود 80 کیلوبایت اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و بخشی از این حافظه به اطلاعات مربوط به ایثارگران اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با بنیاد شهید به این توافق رسیدیم که بخشی حافظه کارت هوشمند ملی در اختیار ایثارگران قرار بگیرد.

کرمی بیان داشت: درصورتی که سازمان تأمین اجتماعی، وزارت بهداشت و بانک‌ها نیاز به استفاده از ویژگی‌های کارت هوشمند ملی داشته باشند می‌توانند در قالب تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت احوال در این خصوص اقدام کنند.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: درصورتی که تقاضای استفاده از این کارت توسط دستگاه‌های اجرایی مطمئناً حافظه  کارت نیز افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: با سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از کارت هوشمند ملی فقط تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و این کارت هیچ گونه خدمات درمانی برای این سازمان ارائه نمی‌دهد.

مراحل اجرایی توزیع کارت هوشمند ملی از امروز در استان قم آغاز می‌شود و پیش از این نیز مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از استفاده کارت هوشمند برای ارائه خدمات درمانی خبر داده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha