سلامت نیوز : غلامرضا خاتمی در حاشیه هشتمین همایش بیماری‌های شایع گوارش و کبد کودکان گفت: در این همایش قرار است در مورد بیماری‌های شایع گوارش کودکان نظیر اسهال، سوء تغذیه، یبوست و ریفلاکس بحث و گفت‌وگو شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس هشتمین همایش بیماری‌های شایع گوارش و کبد کودکان ادامه داد: این بیماری‌ها مجموعه بیماری‌های‌ هستند که قسمت اعظم مراجعان به مطب را تشکیل می‌دهند. اگر در مورد پیشگیری و درمان این بیماری‌ها صحبت و ارائه خدمات شود کمک بزرگی به خانواده‌ها خواهد شد.

خاتمی هدف از هشتمین همایش بیماری‌های شایع گوارش و کبد کودکان را پیشگیری دانست و گفت: اگر کودکان ما تغذیه مطلوب داشته باشند و واکسیناسیون هم به موقع انجام شود و بهداشت نیز رعایت شود تا حد زیادی از ابتلا به بیماری‌های گوارشی در امان هستند.

رئیس هشتمین همایش بیماری‌های شایع گوارش و کبد کودکان ادامه داد: ما به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که از مصرف داروهای اضافی و نابجا برای درمان کودکان خودداری کنند چرا که دارو باید لازم باشد و سعی ما این است که از حداقل دارو در مدت زمان کمی برای درمان استفاده کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به طور مثال برای درمان سرماخوردگی که خودش خوب می‌شود نیاز به تجویز دیفن ‌هیدرامین و سرماخوردگی‌ نیست و ما سعی می‌کنیم این دو شربت را به کودکان زیر دو سال ندهیم.

وی استفاده از آنتی‌بیوتیک را در مواردی که لازم است توصیه کرد و افزود: مصرف دارو بدون نظر پزشک و خوددرمانی از نظر ما ممنوع است.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران افزود: در این کنگره سه روزه که با حضور اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور و فوق تخصصان گوارش اطفال برگزار می‌شود قرار است آخرین اطلاعات مربوط به این بیماری‌های شایع در اختیار افراد و علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی ارسال بیش از 80 مقاله به دبیرخانه همایش و تنظیم 60 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به صورت پوستر را از برنامه‌های این همایش دانست و گفت: در سه روز این همایش بین 12 تا 15 پانل نیز برگزار می‌شود و امتیاز بازآموزی برای شرکت‌کنندگان در این همایش 11 امتیاز است.

رئیس هشتمین همایش بیماری‌های شایع گوارش و کبد کودکان ادامه داد: این همایش از اول تا 3 خرداد 1392 در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha