چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 74373

سلامت نیوز : محمدمیرزابیگی افزود:  اقدامات زیادی تاکنون برای عملیاتی شدن اخلاق پرستاری انجام شده است از جمله تدوین منشور اخلاق پرستاری و کدهای اخلاق پرستاری، تصویب آن در شورای اخلاق پزشکی وزارت بهداشت، و اببلاغ آن به همه مراکز بهداشتی و درمانی کشور که دو سال پیش انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اقدام دیگری که در این مسیر انجام شد، تصویب 2 واحد اخلاق پرستاری در بورد پرستاری  کشور بود که شامل 1.5 واحد تئوری و نیم واحد عملیاتی و کارورزی برای نحوه ارتباط گیری مبتنی بر اخلاق اسلامی بود که از سوی بورد پرستاری به تمام دانشکده های پرستاری کشور ابلاغ شد.

وی افزود: از سال گذشته نیز برگزاری سالانه کنگره اخلاق پرستاری را تصویب کردیم. این کنگره امسال به صورت ملی برگزار می شود و تلاش می‌کنیم از سال آینده این کنگره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

میرزابیگی گفت: دبیرخانه دائمی کنگره اخلاق پرستاری در سازمان نظام پرستاری تشکیل شده است. البته تاکنون کنگره‌های مختلفی با موضوع اخلاق پرستاری برگزار شده است اما اینکه دبیرخانه سالانه دائمی داشته باشد و هر سال در روز وفات حضرت زینب برگزار شود، برای اولین بار است که با همکاری دفتر پرستاری وزارت بهداشت، بورد پرستاری کشور و دانشکده‌های پرستاری دنبال می شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: در کنگره امسال 260 مقاله دریافت کرده‌ایم که طی دو روز در روزهای چهارم و پنجم خرداد امسال به صورت سخنرانی و پوستر در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارائه می‌شوند و نتایج آن نیز در کتابی منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی گفت: دبیرخانه این کنگره همچنین تلاش می‌کند، از این پس کتب اخلاق پرستاری را مبتنی بر اخلاق اسلامی منتشر کند و کارگاههای آموزشی عملی را طی سال با حضور چهره‌ها و الگوهای پرستاری ملی خودمان برگزار کند.

میرزابیگی ادامه داد: چهره های ماندگار زیادی در جامعه پرستاری داریم که الگوهای عملی اخلاق پرستاری هستند. تلاش می‌کنیم این چهره‌ها را به جامعه پرستاری معرفی کنیم و در کارگاههای آموزشی از حضور آنان استفاده کنیم.

وی یادآوری کرد: 4 تن از این چهره های ماندگار پرستاری کشور در روز پرستاری امسال معرفی شدند و تمبر یادبود آنان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha