سلامت نیوز :  محمد ابراهیم پارسانژاد در حاشیه نوزدهمین کنگره باروری و ناباروری که در بیمارستان میلاد برگزار شد اظهار داشت: استفاده از داروهای قدیمی‌تر برای تحریک تخمدان و بارور شدن تخمک که در درمان ناباروری استفاده می‌شد عوارض زیادی را برای زنان در پی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: به عنوان مثال سیستم فیزیولوژیکی بدن زنانی که تحت درمان ناباروری قرار می‌گیرند با تزریق، به هم ریخته و از طرفی نفوذپذیری دیواره رگ‌ها بالا می‌رود تا حدی که حین درمان ناباروری مقادیر زیادی آب در شکم یا ریه جمع می‌شود و در نهایت در بدن ورم ایجاد می‌‌شود.

این فوق تخصص نازایی به ارائه روش جدیدی برای تحریک تخمک‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این روش بدون آنکه بخواهیم مستقیم تخمدان را تحریک کنیم مغز را وادار به تحریک تخمدان می‌‌کنیم.

به گفته پارسانژاد این روش با طبیعت بدن بیشتر سازگار است و تغییرات هورمونی به‌صورت درون‌ریز اتفاق می‌افتد که عوارض کاهش یافته و زنانی که در روش‌های IVF تحت درمان قرار می‌گیرند نتیجه بهتری می‌گیرند.

در ادامه ربابه طاهری‌پناه، دبیر علمی نوزدهمین کنگره باروری و ناباروری خاطرنشان کرد: شانس بارداری در تمام دوره‌هایIVF، تا 40 درصد است که در برخی موارد با رعایت معیارهایی این نسبت افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایران بیمه‌ها هیچ هزینه‌ای را برای درمان یا جراحی‌های مربوط به ناباروری و IVF نمی‌پردازند در صورتی که در کشورهای اروپایی گاهی تا 6 دوره درمانی را بیمه‌ها تقبل می‌کنند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری شهید بهشتی گفت: پوشش بیمه‌ای سبب آرامش زوجین برای هزینه‌های درمان ناباروری و در نهایت افزایش درصد بارداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی اگر بیماری در حین درمان شانس کمتری برای بارداری داشته باشد می‌تواند این دوره را لغو کرده و به زمان دیگری موکول کند افزود: اما در ایران به دلیل هزینه‌ای که فرد پرداخت می‌کند ترجیح می‌دهد حتی با نیم درصد شانس بارداری دوره را ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha