چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7440

به گفته متخصصان تغذیه با مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری و روغن زیتون می توان از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان در امان ماند.

دكتر كیمیاگر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی به باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: روغن زیتون یك روغن گیاهی است كه بیشتر در كشورهای حاشیه دریای مدیترانه تولید و مصرف می شود و وجود این نوع روغن در برنامه غذایی مردم این نواحی سبب افزایش سلامتی و طول عمر و جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی شده است.
وی خاطر نشان کرد: اجزای مغذی موجود در این روغن كه فنل نامیده می شود، اثر آنتی اكسیدانی، ضد التهابی و جلوگیری از لخته در عروق دارد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: انواع چربی روغن زیتون از اسیدهای چرب غیر اشباع با یك باند دو گانه (Mufa) است كه به دلیل تاثیر آن در بهبود وضعیت چربی های خون می توان این روغن را یكی از روغن های مناسب برای مصرف اعلام كرد.
كیمیاگر با اشاره به اینكه این روغن برای استفاده در سالاد و روی برنج و یا پخت با حرارت پایین و در مدت زمان كم و در حد تفت دادن و ملایم مناسب است در مورد شرایط نگهداری این روغن تصریح کرد: بهترین نوع ظروف برای نگهداری این نوع روغن ظروف فلزی در دار است و باید دور از نور نگهداری شود زیرا نور موجب از بین رفتن به بسیاری از آنتی اكسیدان های موجود در روغن زیتون می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha