پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 74403

نبودن افراد مهم زندگی مانند پدردر کنار مااحساس تنهایی عمیقی در ما به وجود می آورد.

احساس تنهایی و دوری از پدر
سلامت نیوز : تنهایی نوعی احساس خلأ درونی است که در برخی موارد بدون علت خاص بیرونی و گاه به دلیل بروز رویدادی در زندگی واقعی مان ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به نظر می رسد درباره شما نوع دوم صدق می کند. نبودن افراد مهم زندگی مانند پدر، مادر و خواهر و برادر در کنار ما و برخوردار نبودن از محبت و حمایتشان احساس تنهایی عمیقی در ما به وجود می آورد که متأسفانه جایگزینی هم برای آن ها وجود ندارد.

گام اول: پذیرش و بیان احساسات

در گام اول برای از بین بردن هر حس منفی از جمله احساس تنهایی باید وجود آن را بپذیرید. پذیرش مقدمه ای است برای تغییر. در میان گذاشتن احساستان با ما، شروع بسیار خوبی برای پذیرفتن آن است. می توانید احساستان را با همسر، دوست مورد اعتماد یا در صورت امکان با یک مشاور خوب نیز در میان بگذارید و درباره آن صحبت کنید.

در صورت در دسترس نبودن یا مورد اعتماد نبودن این گزینه ها، می توانید از نوشتن افکار و احساساتتان کمک بگیرید. نوشتن راهی برای تخلیه هیجانات و افکار منفی است.

گام بعدی: با پدرتان تماس بگیرید

تنهایی احساسی انفعالی است و باعث کمرنگ شدن یا از بین رفتن میل به حرکت و فعالیت در ما می شود. اما اگر می خواهید بر این احساس غلبه کنید، باید فعالانه با آن روبه رو شوید. علل این تنهایی را بررسی کنید و یک به یک به رفع آن ها بپردازید.علل قطع ارتباط با پدر و خانواده تان را بررسی کنید. منتظر نمانید کسی پیشقدم شود و برای رفع احساسات منفی شما کاری انجام دهد. خودتان با پدرتان تماس بگیرید و به دیدارش بروید. سعی کنید مشکلات گذشته را با گفت و گو حل و فصل کنید. به طور قطع او نیز از این اقدام شما بسیار خوشحال خواهد شد. تغییر همیشه به دنبال حرکت اتفاق می افتد. تا زمانی که اقدامی نکنید، هیچ چیز خودبه خود تغییر نخواهد کرد.

در ادامه راهکارهایی کلی برای غلبه بر احساس تنهایی ارائه می شود که شاید در کنار اقدامات اصلی که اشاره شد برایتان مفید باشند:

- تلاش برای یادگیری مهارت یا هنر مورد علاقه، مطالعه و رشد شخصیتی شما را از گرفتار شدن در دام افکار منفی بی پایان و به دنبال آن احساسات منفی رها خواهد کرد.

- به ورزش کردن بپردازید. ورزش کردن جدا از فوایدی که برای جسم دارد، با تغییراتی که درون بدن ایجاد می کند باعث ایجاد احساس نشاط و سرزندگی می شود.

- زمان هایی را برای تفریح با خانواده یا دوستان در نظر بگیرید. تفریح تأمین کننده انرژی مورد نیاز برای فعالیت های روزمره ماست.

- شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید. برقراری ارتباط با افراد جدید یا بیشتر کردن ارتباط با دوستان و اقوام قبلی زمینه حمایت و امنیت بیشتر شما را فراهم خواهد ساخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha