پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴

جراحی بای پس سرخرگ های کرونری در زنان نسبت به مردان خطر بیشتری دارد.

بیماری های قلبی در بانوان
سلامت نیوز : زنان مبتلا به بیماری دیابت در مقایسه با مردان بیشتر احتمال دارد بر اثر بیماری سرخرگ های کرونری فوت کنند. این افراد اغلب علایم بالینی بیماری سرخرگ های کرونری را ندارند در حالی که ممکن است حتی قبل از شروع یائسگی مبتلا به بیماری سرخرگ های کرونری شوند، اما به دلیل نداشتن علایم بالینی به مراقبت  از خود کمتر توجه می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ دکتر رضا دهستانی متخصص قلب و عروق با بیان این مطلب در ادامه می افزاید: در صورت وجود نشانه های احتمالی حمله قلبی، زنان قبل از مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان ها، مدت زمان بیشتری صبر می کنند و ممکن است با یک تشخیص دیگر (برای مثال سوء هاضمه یا اضطراب) در منزل بمانند. در حالی که در مردان، احتمال حمله قلبی تشخیص داده و به موقع درمان می شود.

جراحی بای پس در زنان:

جراحی بای پس سرخرگ های کرونری در زنان نسبت به مردان خطر بیشتری دارد. به طور کلی زنان در سنین بالا به بیماری کرونری مبتلا و برای جراحی بای پس ارجاع داده می شوند.بنابراین اغلب به هنگام جراحی، بیماری آن ها نسبت به مردان پیشرفته تر است. هم چنین ممکن است سرخرگ های کرونری در زنان کوچک تر و باریک تر باشد که این امر باعث دشوارتر شدن جراحی بای پس در زنان می شود.

برخی یافته ها نشان می دهد که روش های درمانی با توجه به وضعیت فرهنگی پیچیدگی هایی دارد. زنان باید بدانند که بیماری های قلبی عروقی قاتل شماره یک انسان ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha