سلامت نیوز: روابط عاشقانه ما مثل یک سرمایه گذاری بزرگ روی وقت و احساسات است ، به همین دلیل است که برای بیشتر ما پذیرفتن پایان یک رابطه بسیار سنگین است . با خواندن این مقاله با نشانه هایی آشنا می شویدکه زنگ خطری است برای پایان یک رابطه و باید کاملا" به این موضوع واقف باشید که تمام کردن آن ، برای هردوی شما مفید است و هر کدام از شما شانس زندگی بهتر را خواهید داشت .
این مسئله دقیقا" برای یکی از نزدیکانم اتفاق افتاد . به مدت چهار سال بود که او و س. یکدیگر را می شناختند ، م.همیشه یک دختر زیبا و سرزنده بود . من برای او خیلی خوشحال بودم ، اما این خوشحالی برای من و م. خیلی طول نکشید و در شش ماه اول زندگی آنها ، احساس کردم او گیج شده است و شرایط او هرروز بدتر و بدتر می شد. سالها بود که من از زبان او می شنیدم که روابطشان بسیار خوب است ، اما نمی دانم مثل اینکه خود م.متوجه نمی شد که هر بار در این مورد با من حرف می زد ، کاملا" واضح بود که از احساسات او سوءاستفاده می شود ، بطوری که ، مدل موهایش عوض شده بود ، رنگ های لباسش ، رنگهایی بود که او همیشه از آن متنفر بود ! قبلا" خیلی با اشتها غذا می خورد ، در حالی که اکنون تنها غذاهای بخارپز می خورد ! در حقیقت خود او اصلا" متوجه نبود که این تغییرات چگونه ایجاد شده ، تنها کاری را می کرد که باید می کرد! و به نظر می رسید ، م.تنها این رابطه را به دوش می کشد . با مطالعه بروی صحبتهای او و بررسی آن ، یک سری نشانه های پایان رابطه را دریافتم که در اینجا شما را در دانستن آنها سهیم می کنم :

نشانه هایی که ندا میدهد " باید به این رابطه پایان دهید " :

بحث و مشاجره زیاد:


وقتی هیچ نقطه مشترکی در یک رابطه نباشد ، نتیجه آن مشاجره های پی در پی است که جلوی به ثمر رساندن این رابطه را می گیرد. در این جا سوال این است که چگونه دو نفر با عقاید مختلف می توانند با یکدیگر کنار بیایند ؟ آیا هر دوی شما در مورد اختلاف نظرها با خونسردی و آرامش با هم حرف میزنید ، یا اینکه بحثهای شما همیشه با مشاجره لفظی و بی احترامی، بدون در نظر گرفتن عقاید یکدیگر ادامه می یابد؟ در این صورت شما عدم تفاهم عمیقی با هم دارید . نظرات شما در مسیرهای کاملا" جدا از هم است .

خیانت :


" انسان جایز الخطا است " من نمی خواهم از خیانت طرفداری کنم چرا که هر یک از طرفین حق دارند که از فریب خوردن پی در پی خود ناراحت باشند و دیگری را نبخشند ، همه ی مردم حتی خود من، اشتباهات را نمی پذیریم ، ولی این حقیقت است که هر آدمی اشتباه می کند ، اگر واقعا" ما برای همسرمان مهم باشیم ، برای بار دوم دیگر تکرار نمی کند ، با خیانت به شما ، اینقدر ناراحت و متأسف هستید که این مسئله را با همسر خود مطرح می کنید ، اگر به شما اهمیت بدهد ، دیگر دست از تکرار خطا و رنج دادن شما می کشد ، اما در صورت تکرار خطاهایش ، آیا فکر می کنید این آدم واقعا" ارزش محبت ، وقت گذاشتن و .. را دارد ؟

سوء استفاده :

اساس یک رابطه ی سالم ، اعتماد است . اگر در رابطه ای یکی از دو طرف به دلیل ارجحیت مقامی یا مالی یک کدام ، از دیگری برای رسیدن به اهدافش سوءاستفاده کند ، این یک رابطه ی یک طرفه می شود چرا که معنای رابطه ، یعنی ارتباط موثر دو طرفه . درست است که هر دو نفر باید در زندگی کمک حال یکدیگر باشند .اما آیا او نیز در مواقع نیاز با شما همراه است ؟ در صورتی که همسر شما تنها وقتی که به شما نیاز دارد ، مهربان می شود ، بهتراست تجدید نظری جدی روی رابطه خود بکنید.
سوء استفاده عاطفی :
بیشتر روابط ، بر روی عشق و احساسات بنا شده اند . وقتی دو نفر عاشقانه یک رابطه را آغاز می کنند، باید نظرات متفاوت یکدیگر را نیز در مورد زندگی ، بپذیرند. اگر طرف مقابل شما اعتراضی در رفتار و یا دیدگاه شما کرد ، برای اصلاح آن حداکثر توان خود را صرف کنید ، ولی در ادامه اگر بطور مکرر با اعتراض های مستمر او و عدم قدردانی بابت اصلاحات قبلی روبرو شدید ، وقت است که متوجه سوء استفاده وی بشوید و این علامتی برای سیر نزولی یک رابطه است .
سوءاستفاده جسمی :
اینکه طرف شما مکررا" بگوید " دوستت دارم " و شما یا بچه هایتان را صدمه بزند و باعث رنجش و درد شما شود ، دیگر منتظر بار دوم نشوید!
 
قبل از پایان یک رابطه به سوالات زیر پاسخ دهید :


• آیا هر دوی شما دوست دارید تا زمان بیشتری را با یکدیگر داشته باشید ؟
• آیا نقاط مشترکی بین شما در اهداف شما و دیدگاه زندگی ، بچه ها ، خانواده، وجود دارد.
• همین حالا بنشینید و اسامی کسانی را که واقعا" در این لحظه دوست دارید بینید را بنویسید ، آیا اسم همسرتان در آنها است ؟
• احترام متقابل یک از ویژگیهای یک رابطه سالم است ، آیا هر دوی شما آن را رعایت می کنید ؟
اگر پاسخهای شما برای این سوالها منفی است ، بهتر است به این رابطه پابان دهید .
البته که یافتن یک همسر ایده آل بسیار سخت است . در هر رابطه ای بحث و سوء تفاهم ها وجود دارد . پس دقیقا" دقت کنید تا نشانه های پایان یک رابطه را درست درک کنید و آنها را انکار نکنید، فراموش نکنید " هر انسانی خطا می کند "

• توجه:این مقاله شما را از مشاوره بی نیاز نمیکند.اگر تصمیم به جدایی دارید حتما برای این امر مهم با روانشناستان مشورت کنید.
منبع: سایت روان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha