امروزه تب كاهش وزن چنان همه جا را فرا گرفته كه خانم‌ها و آقایان محترم بدون توجه به عوارض و خطرات دارو‌ها و صرفاً بنا بر توصیه دوستان و آشنایان هر دارویی را در‌این زمینه مصرف …

سلامت نیوز: امروزه تب كاهش وزن چنان همه جا را فرا گرفته كه خانم‌ها و آقایان محترم بدون توجه به عوارض و خطرات دارو‌ها و صرفاً بنا بر توصیه دوستان و آشنایان هر دارویی را در‌این زمینه مصرف می‌‌كنند.

یكی از دارو‌هایی كه مصرف آن به عنوان داروی كاهنده وزن شیوع زیادی پیدا كرده فلوكستین است.آیا می‌دانید كه اصولاً فلوكستین جزو چه دسته‌ای از دارو‌ها است و چه كاربردی دارد؟ این دارو از دسته دارو‌های ضد افسردگی است. برخلاف آنچه تصور می‌‌كنید، در مصرف ‌این دارو باید با احتیاط بسیار رفتار كنید و بیماران قلبی،كبدی، كلیوی و افرادی كه صرع دارند نباید از‌این دارو استفاده كنند.

در واقع بی‌اشتهایی و كاهش وزن از عوارض‌این دارو محسوب می‌‌شوند و همین عارضه دارو است كه مصرف آن را به عنوان داروی لاغری باب كرده است.از دیگر عوارض‌ این دارو می‌توان به تهوع و استفراغ و سوء ‌هاضمه، دل درد و اسهال یا یبوست اشاره كرد. سردرد، تپش قلب، اضطراب، خشكی د‌هان، لرزش دست و پا، توهم، تشنج، تب، اختلال عملكرد جنسی و تعریق نیز از دیگر عوارض جانبی‌این دارو هستند.

بیشتر بدانیم

‌درصورت بروز بثورات جلدی مصرف دارو باید متوقف شود.
اگر تشنجات صرعی با مصرف این دارو بدتر شدند، مصرف دارو‌ ‌باید‌ ‌قطع شود.
از قطع ناگهانی مصرف این دارو باید اجتناب شود‌.
مصرف این دارو در كودكان توصیه نمی‌شود‌.
دوره درمان با این دارو باید كامل شود. این دارو نباید بیش از‌ ‌مقدار توصیه‌شده مصرف شود‌.
برای درمان افسردگی ممكن است حداقل چهار هفته و برای درمان‌ ‌اختلالات وسواسی ممكن است حداقل پنج هفته زمان لازم باشد.
درصورت فراموش كردن یك نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش‌ ‌شده و دو برابر كردن مقدار مصرف بعدی باید خودداری‌شود. درمان‌ ‌باید مطابق برنامه ادامه یابد.‌‌‌
منبع:‌هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Bita rasoli ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    Slm sepasgozar Besyar mofid va aliiii