جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 74435

مطالعات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می دهد که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای قاعدگی موثر بوده ...

زنجبیل تسکینی برای یک درد زنانه
سلامت نیوز: مطالعات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می دهد که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای قاعدگی موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد.

دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد.
دیسمنوره به معنی مشکلات و دردهای دوره قاعدگی است که شیوع بالایی در میان خانم های جوان دارد. دیسمنوره معمولا در روز اول خونریزی شروع می شود و تا روز سوم ادامه داشته و با قطع خونریزی خاتمه می یابد.

بیماران ممکن است همراه با آن علایم دیگری مثل تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد، گیجی و نفخ  را نیز تجربه کنند. دیسمنوره اگر به صورت اولیه و بدون علت مشخص باشد، معمولاخطر خاصی به همراه ندارد اما زندگی روزمره و فعالیت های فرد را با اختلالاتی همراه می سازد. متخصصان برای بهبود و تسکین این علایم استفاده از برخی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) از جمله مفنامیک اسید و ایبوپروفن را توصیه  می نمایند.

مطالعات انجام شده در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می دهد که گیاه زنجبیل در بهبود دردهای قاعدگی موثر بوده و اثری مشابه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی رایج (مفنامیک اسید و ایبوپروفن) دارا می باشد.

برای انجام این تحقیق 150 فرد مبتلا به دردهای دوران قاعدگی مورد بررسی قرار گرفتند و اثر بخشی زنجبیل با دو داروی ذکر شده مقایسه گردید.

نتایج نشان داد که زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید و ایبوپروفن در کاهش دردهای قاعدگی موثر است.

منبع: سیمرغ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha