چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7444

رئیس انجمن علمی بیماری‌های دهان، با بیان این كه آفت هنوز علت مشخصی ندارد، بهترین راه درمان آن را پرهیز از عوامل مستعد كننده دانست و افزود: البته می‌توان از یك سری دهان شویه‌های ضد التهاب نیز به عنوان درمان علامتی كمك گرفت.

دكتر مهناز صاحب جمعی، در گفت وگو با ایسنا، گفت: بیماری‌های دهان شامل ضایعات بافت نرم دهان، غدد بزاقی، مفصل گیجگاه فكی و سایر بیماری‌های مربوط به دهان است. آفت، جزو بیماری‌های شایع دهان است كه آمار آن در جوامع مختلف از 20 تا 60 درصد متفاوت است.

وی افزود: از جمله عوامل مستعد كننده این بیماری، می‌توان به استرس، حساسیت به مواد غذایی محرك، تروما یا همان ضربه به دهان، كمبود آهن و كمبود ویتامین‌های گروه B اشاره كرد.

دكتر صاحب جمعی گفت: شایع‌ترین نوع آفت، 3 تا 7 روز طول می‌كشد و اغلب اوقات این بیماری خود به خود محدود می‌شود.

وی در مورد انجمن بیماری‌های دهان گفت: این انجمن كه در سال 1383 تأسیس شده، نسبتاً جوان است و رشته‌های دهان را نیز شامل می شود كه بین سایر رشته‌های دندانپزشكی از قدرت كمتری برخوردارند.

دكتر صاحب جمعی در پایان گفت: این انجمن مسئول حفظ منافع اعضای خود و ارتقاء برنامه‌های علمی رشته مربوطه و در عین حال مسئول حفظ رابطه و تعهدات اخلاقی متخصصان دهان و مردم است. همچنین متخصصین بیماری‌های دهان مسئول ارائه خدمات دندانپزشكی به بیماران خاص، بیماران عفونی، بیماران دارای بیماری‌های سیستمیك و غیره می‌باشند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha