نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود دولت 10 درصد از هدفمندسازی یارانه‎ها را برای تامین دارو پرداخت کند که تاکنون محقق نشده است.

سلامت نیوز: نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قرار بود دولت 10 درصد از هدفمندسازی یارانه‎ها را برای تامین دارو پرداخت کند که تاکنون محقق نشده است.

علی کائیدی در گفت‎وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر داروها با ارز مرجع وارد می‎شوند و چنانچه با ارز مبادله‎ای وارد شوند قیمت آنها دو چندان می‎شود.

وی با بیان اینکه داروهایی به ارزش 68 میلیون یورو در گمرک دپو شدند، اظهار کرد: از این میزان داروی دپو شده 20 میلیون یورو دارو آزاد شده که مابقی ارزش دارویی نداشتند و بیشتر آرایشی بودند.

کائیدی متذکر شد: این میزان داروی آزاد شده مشکل دارویی کشور را حل و فصل نمی‎کند و حل این مشکل بستگی به پول ارز دارد که باید دولت پرداخت کند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی 60 میلیارد تومان جهت اجرای طرح پزشک خانواده تصویب شد و قرار بود دولت 10 درصد از هدفمندسازی یارانه‎ها را برای تامین دارو پرداخت کند که تاکنون محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha