منتخبین مجمع عمومی، رئیس مجمع عمومی و رئیس هیات نظارت بر مواد قانونی در حدود دو هفته پیش مشترکا نامه ای را به ریاست جمهوری ارسال کرده اند.

همچنان در انتظار تنفیذ حکم توسط ریاست جمهوری هستیم
سلامت نیوز: منتخبین مجمع عمومی، رئیس مجمع عمومی و رئیس هیات نظارت بر مواد قانونی در حدود دو هفته پیش مشترکا نامه ای را به ریاست جمهوری ارسال کرده اند.

دکتر زالی رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به زمان شروع کار سازمان نظام پزشکی با افراد منتخب گفت: انتخابات سازمان نظام پزشکی با یک ماه تاخیر در اسفند ماه سال گذشته در سراسر کشور انجام شد و همچنین انتخابات مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی که شامل انتخابات اعضای شورای عالی و ریاست کل بود در حدود سه هفته پیش با توجه به تایید نظارت بر انتخابات انجام شده است و اعتبار نامه آن در سراسر کشو ر در حال صدور است. اعتبار نامه قسمت اعظم کشور در حال صادر شدن است.

وی اظهار داشت: این انتخابات با اعلام قبلی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، تایید شده است و هیات مدیره های جدید در186 شهرستان مستقر می شوند.

زالی در ادامه افزود: برای جلوگیری از ایجاد اختلال و با توجه به اینکه تنفیض حکم ریاست هیات مدیره های  جدید باید با رئیس کل انجام شود  گفت: منتخبین مجمع عمومی یعنی رئیس مجمع عمومی و رئیس هیات نظارت بر مواد قانونی در حدود دو هفته پیش مشترکا نامه ای را به دست ریاست جمهوری ارسال کردند و منتظر اعلام نتیجه رسمی آن هستند.

وی در ادامه  افزود: بر این اساس و طبق ماده قانونی بر اساس ماده 9 قانون تجهیزات سازمان نظام پزشکی بعد از انتخاب رئیس کل در مجمع باید این حکم توسط ریاست جمهوری تنفیض شود بنابر این ما منتظر اعلام نتیجه هستیم.

زالی درباره انتخاب اعضای جدید گفت: پس از آنکه رئیس کل انتخاب شد و شکل حقوقی خود را پیدا کرد و در زمانی کمتر از یک ماه باید اعضای جدید شورای عالی با دعوت رسمی به میزبانی رئیس  کل انتخاب شوند و اولین جلسه شورای عالی باید شکل گیرد.

وی درخصوص اختلال به وجود آمده گفت: این اختلال به خاطر شکل گیری هیات مدیره شهرستان ها  و شورای عالی نظام پزشکی و در واقع همه ارکان ها به صورت رسمی است که منتظر صدور حکم هستند تا بقیه ارگان ها با اتمام تشریفات انتخاباتی کار خود را انجام دهند.

زالی درباره میزان آمادگی خود برای اداره سازمان نظام پزشکی گفت:  برای انجام یک هم اندیشی با اعضای هیات مدیره کشور این موضوع را با رسانه ها در میان گذاشتیم و با همکاری هیئت رئیسه مجمع و اعضای شورای عالی برنامه های راهبردی جدید در شکل گیری نوین نظام پزشکی بر اساس مواردی که منتخبین سراسر کشور در مجموع برنامه های انتخاباتی سال گذشته خود اعلام کردن را در قالب برنامه های راهبردی جدید نظام پزشکی فعال می کنیم.

وی در پاسخ به سوال که آیا وجود  این تاخیر ها باعث ضربه زدن به سازمان نظام پزشکی ، جامعه پزشکی و بیماران نمی شود گفت: با توجه به اینکه در سراسر کشور هیات مدیره ها تغییر کرده اند این تعلیق به کل کشور منتقل می شود و نیازمند این است که تشریفات انتخابات با اعطای حکم رئیس کل به اتمام برسد بنابر این خلل به بقیه ارکان و هیات مدیره های کشور منتقل می شود و هم اکنون هیات مدیره های  شهرستان ها در انتظار به سر می برند واین اختلال باعث می شود که هیات مدیره جدید کشور در 186  شهرستان کشور عملا با یک اختلال درکار خود مواجه شوند چرا که تا حدودی وظایف هیات مدیره شهرستان ها به رئیس کل نیز تنفیض می شود و این فرآیند به دلیل  اینکه تاکنون انجام نشده است یک اختلال در سراسر  کشور ایجاد می کند.

وی در پایان در توضیح اینکه بیماران چطور می توانند در این مدت شکایات خود را اعلام کنند گفت:  تلاش ما این است که در هیات مدیره و در بخش انتظامی و بخش های مربوطه رسیدگی تخلفات پزشکی و صنفی و همچنین رسیدگی به حقوق بیماران کماکان کار خود را انجام دهند و اختلالی در این بخش ایجاد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha