سلامت نیوز: مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه آمار هپاتیت در بین اهداکنندگان خون بسیار پایین است، از کاهش قابل ملاحظه و چشمگیر موارد تشخیص هپاتیت B و C و HIV در میان اهداکنندگان در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد.

دکتر قاسم اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "خون"، عمده‌ترین راه انتقال بیماری هپاتیت B است، عنوان کرد: خوشبختانه در سازمان انتقال خون کنترل‌های مراقبتی از خون‌های اهدایی در حد استانداردهای جهانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر طی مشاوره‌ها و کنترل‌های پیش از اهدا، مشخص شود شخصی سابقه زردی داشته است، از خون دادن معاف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون تهران هدف از انجام مشاوره‌های پزشکی و کنترل‌های دقیق سازمان انتقال خون در پروسه اهدا را تامین خون و سالم رساندن آن به بیمار دانست و گفت: به همین خاطر ابتلای فرد به زردی جزو فیلترهای انتقال خون است.

اسلامی با بیان اینکه تست‌های آزمایشگاهی فیلتر دوم انتقال آلودگی از راه خون است، عنوان کرد: اگر جواب تست‌های آزمایشگاهی خون مثبت شود، از چرخه خارج خواهد شد.

منع خون‌گیری از افراد مشکوک به هپاتیت

وی با اشاره به اینکه آمار هپاتیت در بین اهداکنندگان خون بسیار پایین است، گفت:‌ علت این امر آن است که از افراد مشکوک به هپاتیت، خون‌گیری به عمل نمی‌آید.

اسلامی در ادامه از کاهش قابل ملاحظه و چشمگیر موارد تشخیص هپاتیت B و C و HIV در میان اهداکنندگان در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد.

مدیرکل انتقال خون تهران با بیان اینکه تنها آن دسته از کیسه‌های خونی را میان مراکز درمانی توزیع می‌کنیم که نسبت به عدم وجود آلودگی در آنها اطمینان داشته باشیم، گفت: چون اهدا کننده در چند مرحله غربالگری می‌شود، آمار داوطلبان اهدا که مبتلا به هپاتیت هستند، نسبت به آمار کلی جامعه بسیار پایین می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha