شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 74462
سلامت نیوز : همان گونه که خودرو به روغن کاری نیاز دارد، بدن انسان هم برای عملکرد صحیح به اسیدچرب مفید نیاز دارد. «امگا۳» یکی از این اسیدهای چرب ضروری است که در دنیای پزشکی اهمیت زیادی دارد. «امگا۳» که «ماده معجزه گر قرن ۲۱» نامیده می شود، خواص فراوانی دارد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از خراسان ؛ امگا۳ از بروز بیماری های مختلف مانند بیماری قلبی، فشارخون بالا، کلسترول بالا، درد مفاصل، افسردگی و حتی سرطان پیشگیری می کند.

امگا۳؛ درمان طبیعی روزانه

امگا۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری است که بدن برای سوخت و ساز به آن نیاز دارد. مصرف اسید چرب به این دلیل لازم است که بدن قادر به تولید آن نیست و باید از طریق مصرف مواد غذایی تامین شود. امگا۳ که چربی مفید محسوب می شود با شکستن کلسترول و افزایش سوخت و ساز بدن در کاهش وزن هم موثر است. به قدری دریافت اسید چرب امگا۳ ضروری و مهم است که بدن کمبود آن را از طریق اگزما، آرتریت و ... نشان می دهد.

امگا۳؛ مانع از کاهش و از دست دادن قدرت بینایی می شود

اگر با بالا رفتن سن نگران کاهش قدرت بینایی خود هستید، بهتر است که اسید چرب امگا۳ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. امگا۳ مانع از بروز آب سیاه نیز می شود. نتایج بررسی‌ها روی اسکیموهای گریلند نشان می دهد، مصرف زیاد روغن ماهی غنی از امگا۳ باعث کاهش آمار بیماری آب سیاه در این سرزمین شده است. علاوه بر آن، اسیدچرب امگا۳ مانع از بروز تباهی لکه زرد مربوط به افزایش سن می شود. مواد غذایی غنی از امگا۳ شامل گردو، روغن دانه کتان، ماهی سالمون، ساردین و اسفناج است. اگر هم به سختی می توانید مواد غذایی حاوی امگا۳ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید، با نظر پزشک از مکمل های امگا۳ استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha