شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 74464
سلامت نیوز : همان طور که بارها گفته ایم، ورزش کردن جزو دستورات بهداشتی طب اسلامی محسوب می شود که برای نتیجه گرفتن بهتر از آن باید نکاتی را رعایت کرد. به عنوان نمونه هنگام انجام فعالیت های بدنی، سیستم گوارش و مثانه باید از ادرار و مدفوع تخلیه شده باشد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از خراسان ؛ افرادی که ماه ها فعالیت بدنی نکرده اند نباید یک باره ورزش های سنگین را آغاز کنند زیرا این گونه شروع ورزش باعث جابه جایی اخلاط غیرطبیعی در بدن می شود و ممکن است مشکل ساز شود؛ ثانیا فعالیت ورزشی شدید باعث تحلیل بدن و دفع مواد زائد و رقیق از بدن می شود و در عوض مواد غلیظ و سنگین تجمع پیدا می کند و بدن قادر به دفع آن نیست.

در برخی موارد ورزش کردن بدون آمادگی قبلی نه تنها باعث تندرستی نمی شود بلکه سلامت فرد را به مخاطره می اندازد، لذا توصیه شده است که در آغاز باید اخلاط سنگین برای پاکسازی از بدن آماده شود که این مهم با مصرف داروها و پیگیری روش های طبیعی که در آموزه های طب آمده است در طول چندین هفته انجام می شود و پس از این آماده سازی، ورزش سبک و ملایم را برای حدود یک ماه آغاز کنید و سپس در ماه های بعد ورزش های گروهی و طولانی تری را تحت نظر مربی با تجربه ادامه دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha