گران شدن دارو، بار سنگینی را بر دوش مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر وارد کرده که در این میان برخی به دلیل نداشتن استطاعت مالی عطای درمان را به لقای آن بخشیده‌ و در شرایط بدی بسر می‌برند.

مافیای واردات دارو؛ مانعی در استفاده از داروی تولید داخل
سلامت نیوز : احمد آریایی نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی٬ با انتقاد از افزایش قیمت دارو‌‌ها و التهاب بازار در حوزه درمان٬ تصریح کرد: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به افزایش قیمت دارو و التهاب حوزه دارو پاسخگوی مردم باشد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از خانه ملت ؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی٬ گفت: گران شدن دارو، بار سنگینی را بر دوش مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر وارد کرده که در این میان برخی به دلیل نداشتن استطاعت مالی عطای درمان را به لقای آن بخشیده‌ و در شرایط بدی بسر می‌برند.

آریایی‌نژاد٬ تصریح کرد: اختصاص نیافتن ارز مرجع به واردات دارو علاوه بر اینکه دارو‌های وارداتی را با افزایش قیمت چندین برابری همراه ساخته٬ شرکت‌های دارو‌سازی داخلی را نیز با مشکلات جدی روبرو کرده است چرا که بسیاری از این شرکت‌ها مواد اولیه‌شان را برای تهیه از خارج کشور تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: بهترین راه برای کاهش هزینه‌های درمان را استفاده از داروهای تولید داخل خواند و تاکید کرد: متاسفانه نگاه حاکم بر جامعه این است که استفاده از داروهای تولید داخل نتیجه موثری را به دنبال نخواهد داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به تولیدات دارویی داخل کشور و خودکفایی در زمینه تولید دارو‌های وارداتی٬ افزود: در برابر گسترش استفاده از داروهای تولید داخل دو مانع جدی وجود دارد که مانع اول فرهنگ گرایش به سوی داروی خارجی و مانع دوم مافیای واردات دارو به کشور است.

وی در تشریح ترویج استفاده از دارو‌های داخلی در مقابل استفاده از دارو‌های خارجی، ادامه داد: در کشور ما تولیدات دارویی بسیار خوبی وجود دارد که کاملاً قدرت رقابت با دارو‌های خارجی را دارند٬ اما متأسفانه به دلیل فرهنگ غلطی که دارو‌های خارجی را دارو‌های بهتری می‌داند٬ این بخش بسیار مهم مغفول مانده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دومین عامل بازدارنده در زمینه گسترش استفاده از تولیدات دارویی داخل، مافیای دارو هستند که با نفوذ در برخی تصمیم‌گیری‌های حوزه دارو، نمی‌گذارند صدای تولید کننده داخلی به بیماران برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha