همه گمانه زنی ها براین بود که احمدی نژاد از مواضع خود درخصوص رد صلاحیت دوستان وهمفکرانش درسازمان کوتاه آمده وحکم ریاست زالی را در اسرع وقت امضا می کند، اما یکماهه شدن انتظارپزشکان درواقع نشان می دهد که گویا رئیس دولت دهم همچنان بر مواضع خود اصرار وابرام دارد.

سلامت نیوز : بعدازظهر جمعه ششم اردیبهشت پس از پایان جلسه مجمع عمومی ششمین دوره سازمان نظام پزشکی ،نامه ای با دوامضا، دکتر علیرضا زالی را بعنوان ششمین رئیس سازمان پزشکی کشور،به رئیس جمهور معرفی کرد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از تسنیم ؛ دربعدازظهرروزجمعه، وقتی  اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی کشور با 166رای ،دکترعلیرضا زالی را بعنوان ششمین رئیس سازمان نظام پزشکی کشور برگزیدند،پس ازامضای صورتجلسات موجود که به ریاست زالی رسمیت می بخشید ،نامه ای با دوامضای دکتر مراد هاشم زهی رئیس هیئت نظارت برانتخابا ت نظام پزشکی و دکترآقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی برای  احمدی نژاد ارسال شد ودرآن زالی بعنوان رئیس جدید سازمان برای صدور حکم ریاست سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور معرفی شد.

ششم خرداد که از راه برسد،دقیقا یکماه می شود که از ارسال آن نامه گذشته است ،اما نامه مذکور همچنان در "کارتابل رئیس جمهور" مانده وامضانشده است.عدم امضای نامه ورسمیت نبخشیدن به موقعیت جدید دکترزالی ،عملا این پارلمان صنفی مهم را در یک حالت بلاتکلیفی وتعلیق قرار داده است.

اینکه رئیس جمهور حکم لازم را صادر بکند یا نه ؟ دغدغه ایی است که بر همه ارکان سازمان مستولی شده و آن ها را درگیر یک نوع عصبیت نموده است.همه گمانه زنی ها براین بود که احمدی نژاد از مواضع خود درخصوص رد صلاحیت دوستان وهمفکرانش درسازمان کوتاه آمده وحکم ریاست زالی را در اسرع وقت امضا می کند، اما یکماهه شدن انتظارپزشکان درواقع نشان می دهد که گویا رئیس دولت دهم همچنان بر مواضع  خود اصرار وابرام  دارد.

چندروز بعد از ارسال نامه به احمدی نژاد ،دکتر هاشم زهی دریک حالت خوشبینانه به خبرنگاراجتماعی خبرگزاری تسنیم گفته بود :"براساس اخبارواصله وتعاملات انجام شده مشکلی بر سرراه امضاء وصدور حکم رئیس جدید سازمان نظام پزشکی وجودندارد وپس از طی مراحل نهایی حکم لازم صادرخواهدشد."

زاکانی:رئیس جمهور باید حکم دکتر زالی را تائید کند

موضوع عدم صدورحکم ریاست جدید سازمان نظام پزشکی ودغدغه های اعضای این سازمان را دراین خصوص ازعلیرضا زاکانی پرسید،وبه او گفت اگر حکم دکتر زالی از سوی رئیس جمهور مورد تایید واقع نشود ، راهکار شما در این زمینه به عنوان نماینده مجلس چیست، وی اظهارداشت :به نظر بنده آقای رئیس جمهور اگر بخواهد به شعارهای خود عمل کند در درجه نخست باید حکم آقای زالی را تایید کند.

بنده اصلا فکر نزدن حکم وی توسط رئیس جمهور را نمی‌کنم که بخواهیم دنبال راهکار باشیم و آقای رئیس جمهور این حکم را تایید می‌کند و بنده معتقد هستم که باید حکم آقای زالی توسط رئیس جمهور تایید شود، زیرا مسیر قانونی طی شده است و کاملاً یک رقابت قانونی و با حضور پزشکان، منتخبان انتخاب شده‌اند و نهایتاً در فرآیند خود توسط منتخبین جامعه پزشکان انتخاب ریاست جدید سازمان نظام پزشکی صورت پذیرفته است و مشکلی صورت نخواهد پذیرفت و اگر مشکلی رخ داد  بعد برای آن فکری خواهیم کرد.

شهریاری ،رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:رئیس جمهور برای امضای حکم زالی یک هفته مهلت دارد

شهریاری  رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: انتخابات نظام پزشکی کاملاً قانونی برگزار شده است و هیچ خدشه ایی برآن وارد نیست واحمدی‌نژاد باید طبق قانون حکم رئیس جدید سازمان را امضا کند،وبرای امضای حکم  فقط تا پایان زمان تصویب قانون بودجه مهلت دارد در غیر این صورت با تصویب یک طرح دوفوریتی ،حق تنفیذ حکم رئیس این سازمان را به فرد دیگری واگذار می‌کنیم.

هاشم زهی ،رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی:

برخی از اعضای دولت گفته اند کار حکم رییس کل سازمان نمی خواهد انجام شود.دکترمرادهاشم زهی ،رئیس هیئت نظارت برانتخابات نظام پزشکی به خبرنگاراجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت :برخی از اعضای دولت به شکل مستقیم و غیرمستقیم گفته اند کار حکم رییس کل سازمان نمی خواهد انجام شود .

نامبرده در پاسخ به این پرسش که آیا با یک طرح دوفوریتی،احمدی نژاد را ملزم به امضا می کنید یا خیر؟ افزود :در حال حاضر اولویت مجلس با تصویب قانون بودجه امسال است اما   قطعا کمیسیون بهداشت در اولین فرصت راهکاری را خواهد اندیشیدوبه این مسئله رسیدگی خواهد شد.

سرانجام کار؟

بهرحال آنچه که از شواهد وقرائن بر می آید،فعلا حکم  دکترزالی در "کارتابل رئیس جمهور"خاک می خورد وامضایی بر آن حک نشده است.اینکه احمدی نژاد باکدام توجیه در امضای حکم تعلل می ورزد وامورات یک سازمان بسیار مهم که درحوزه سلامت مردم وجامعه نقش اساسی را ایفا می کند معطل گذاشته است ،معلوم نیست . اما یک چیز برای همگان مشخص شده است که وقتی دوستان وهمفکران وی در سازمان نظام پزشکی ردصلاحیت شدند،واو در روزهای پایانی سال نامه اعتراض آمیزش را نوشت وازآنجا که نامه او مدلل نبود مسکوت ماند ،فقط می توان گفت که رئیس جمهور درحال لجبازی است واین لجبازی او برای مردمی که گرفتار بحران کمبود وگرانی دارو هستند وسلامت شان بخطر افتاده است ثمری ندارد ودراین مردمی متضرر می شوند که احمدی نژاد هشت سال است سنگ آنها را به سینه می زند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha