استاد گرامی! کجا دیده اید و یا خوانده اید که برای تفهیم و جااندازی یک طرح با این همه مزایا، نیازی به اهانت و تخریب گروهی دیگر که آنان هم از زحمتکشان این حرفه شریف هستند را داشته باشد؟

برای تفهیم طرح پزشک خانواده نیاز به تخریب پزشکان عمومی نیست!
سلامت نیوز: استاد گرامی! کجا دیده اید و یا خوانده اید که برای تفهیم و جااندازی یک طرح با این همه مزایا، نیازی به اهانت و تخریب گروهی دیگر که آنان هم از زحمتکشان این حرفه شریف هستند را داشته باشد؟
در پی انتشار خبری با عنوان " فرهنگ‌سازی؛ پاشنه آشیل پزشک خانواده" در خبرگزاری ایسنا، یک پزشک عمومی نسبت به گفته های دکتر محمد مهدی ناصحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به دلیل توهین به پزشکان عمومی اعتراض کرد.

به گزارش سلامت نیوز، چندی پیش دکتر محمدمهدی ناصحی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه خیلی ها نمی خواهند برنامه پزشک خانواده پا بگیرد در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا گفته بود:« از آنجا که برخی پزشکان که البته انگشت شمار هستند، منافع خاصی داشته و درآمدهای ناصحیح دارند، در برابر اجرای این طرح مقاومت می‌کنند و برای این مقاومت‌هایشان حرفی برای گفتن ندارند و نتوانسته‌اند از نظر علمی ما را قانع کنند. این درحالیست که با اجرای این طرح جایگاه 90 درصد پزشکان عمومی حفظ می‌شود و درآمدهایشان افزایش می یابد. این طرح راه درست و حلال افزایش درآمد پزشکان عمومی است.»

بعد از انتشار این خبر در سلامت نیوز، دکتر کلانتری که خود یک پزشک عمومی است طی تماسی با سلامت نیوز مطلبی در اعتراض به سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره پزشکان عمومی ارائه داد که به شرح زیر است:

استاد، همکار و برادر عزیز
آقای دکتر ناصحی
مطلبی را از قول شما خواندم که بسیار مرا مکدر کرد.
من شما را درک می کنم که برای اجرای طرح پزشک خانواده زحماتی را متحمل شده و تن به چه استرس هایی می دهید.

بنده ابدا قصد بیان مخالفت و سرناسازگاری با این طرح که نسخه غربی هاست و اینکه چقدر با جامعه و فرهنگ و روحیه مردم ما همخوانی دارد را ندارم. اصلا شاید بهتر باشد از استیصال و درماندگی مردم در این چند وقت هم حرفی نزنم.

اما استاد گرامی! کجا دیده اید و یا خوانده اید که برای تفهیم و جااندازی یک طرح با این همه مزایا، نیازی به اهانت و تخریب گروهی دیگر که آنان هم از زحمتکشان این حرفه شریف هستند را داشته باشد؟

چرا این طرح بزرگ به خاطر سنگ اندازی تعداد انگشت شماری از پزشکان بیسواد که درآمد ناصحیح داشته و تاکنون نان شبهه دار خورده اند دچار تلاطم می شود واقعا چرا؟

دکتر کلانتری/پزشک عمومی


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha