سلامت نیوز : مدیرکل انتقال خون تهران تاکید کرد: این مسئله که سازمان باید خون کامل را به شکل رایگان به مراکز درمانی تحویل دهد، روشن است و انتقال خون حق فروش خون کامل را ندارد.

دکتر قاسم اسلامی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره شائبه تصمیم‌سازی سازمان انتقال خون برای فروش بخشی از خون و فرآورده‌های خونی اهدایی مردم به مراکز خصوصی، گفت: اهداکنندگان خون خود را به طور رایگان در اختیارسازمان انتقال خون قرار می‌دهند تا به دست بیماران نیازمند برسد.

سازمان انتقال خون حق فروش خون کامل را ندارد

وی افزود: از همین رو این مسئله که سازمان باید خون کامل را به شکل رایگان به مراکز درمانی تحویل دهد، روشن است و انتقال خون حق فروش خون کامل را ندارد.

وی افزود: اما گاهی لازم است از خون، فرآورده‌هایی تهیه شود که قطعا هزینه‌هایی دربر دارد. بر اساس آیین نامه سازمان انتقال خون، فروش فرآورده‌های خونی منعی ندارد، ولی اجرای آن نیاز به مصوباتی دارد که تاکنون به دست ما نرسیده است.

علت دریافت هزینه‌ای بابت خون از بیمار در بیمارستان‌ها چیست؟

مدیرکل انتقال خون تهران درباره هزینه‌ای که در بیمارستان بابت خون از بیمار اخذ می‌شود نیز توضیح داد: این هزینه مربوط به خود خون نیست، بلکه تعرفه‌های مشخصی دارد و برای انجام خدماتی چون تست سازگاری، تزریق خون و ... اخذ می‌شود.

وی افزود: این هزینه به انتقال خون مربوط نیست، تعرفه آن از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و بیمارستان‌ها آن را دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha