سلامت نیوز : یک متخصص گوارش و کبد با بیان اینکه سرطان اولیه کبد یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود، گفت: مهمترین علل سرطان کبد هپاتیت‌های ویروسی از جمله مبتلا به هپاتیت B و C، همچنین مصرف الکل و چاقی مفرط است.

دکتر صبا فخریه در گفت وگو با (ایسنا)، در حاشیه همایش یک روزه سرطان کبد در رشت اظهار کرد: در بیماری کبد چرب، چربی اضافی بدن داخل کبد انباشته می‌شود که این باعث اختلال در عملکرد و فعالیت کبد همچنین التهاب بافت آن می‌شود اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بافت کبد به شکل جبران ناپذیری آسیب می‌بیند و کبد دیگر قادر به انجام مهم خود نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سرطان اولیه کبد یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میر در جهان به شمار می رود، گفت: مهم ترین علل سرطان کبد هپاتیت‌های ویروسی از جمله ابتلا به هپاتیت B و C، همچنین مصرف الکل و چاقی مفرط است.

این پزشک افزود: پیش بینی شده است در آینده تعداد زیادی از موارد سرطان کبد به علت بیماری کبد چرب ایجاد شود.

فخریه گفت: جهت جلوگیری از سرطان‌های کبد می توان به مواردی از جمله تزریق واکسن هپاتیت B، عدم استفاده از مواد مخدر، تغذیه مناسب با ورزش مستمر و جلوگیری از چاقی اشاره کرد.

وی به وجود آمدن توده یا احساس درد در سمت راست بدن را از علائم رایج سرطان کبد اولیه عنوان کرد و گفت: این علائم بیماری به دلیل تورم کبد ایجاد می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha