سلامت نیوز :علیرضا زالی صبح امروز در اولین کنگره ملی اخلاق پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: توجه به اخلاق حرفه‌ای برای کادر ارائه کنندگان خدمات سلامت اعم از پزشک و پرستار چه قبل از بروز بیماری و چه در زمان آن اهمیت دارد و البته در زمان بروز بیماری اهمیت آن مضاعف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد:‌ از مهمترین اصول اخلاق حرفه‌ای پزشکی و پرستاری، رعایت شأن افراد، احترام به حقوق آنان و عدالت در ارائه خدمات است و البته برخی بیماران مانند سالمندان، کودکان، افراد ناتوان، بیماران روانی، بیماران مزمن و افرادی که روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کنند، نیازمند  توجه بیشتری هستند.

زالی گفت: داشتن صداقت، تعهد و رعایت کدهای اخلاقی و مقررات تدوین شده نیز از الزامات کار حرفه‌ای است که باید رعایت شود و البته برای افزایش بهره‌وری در این حوزه نیازمند کار تیمی و همراهی همه گروههای خدمات دهنده در نظام سلامت هستیم.

رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی افزود:‌ رعایت اصول و کدهای اخلاق پرستاری بر همه فرض است و مورد تأکید همگان است اما در کنار آن باید معیشت، رفاه و مشکلات مادی پرستاران نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در زمانی که هنوز قوانین مرتبط با پرستاران مانند قانون ارتقای بهره‌وری و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا نشده است، انگیزه پرستاران برای انجام همه وظایف با بالاترین بهره‌وری منصفانه نیست.

وی ادامه داد: اگر به دنبال اجرای کامل همه اصول اخلاق حرفه‌ای در بین پرستاران هستیم باید به موازات آن به حقوق مادی و معنوی آنان نیز توجه کنیم و فاصله درآمد گروه‌های مختلف ارائه کننده خدمات سلامت را کم کنیم تا آنان نیز انگیزه کافی را برای انجام خدمات پرستاری با بهترین کیفیت و بهره‌وری و رعایت همه اصول اخلاقی همراه با صبر و حوصله داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha