سلامت نیوز :رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان در حاشیه عمل این بیماران گفت: سال گذشته در سالروز آزادسازی خرمشهر نیز 100 نفر از بیماران پالایش شده و نیازمند به عمل جراحی، در بیمارستان‌های توحید و شهید قاضی سنندج درمان شدند.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس ؛ طیب قدیمی گفت: برای انجام این عمل خداپسندانه ارگان‌هایی چون کمیته امداد، بهزیستی، معاونت درمان تامین اجتماعی، سپاه بیت‌المقدس، بسیج ناحیه سنندج، بسیج جامعه پزشکی استان را کمک کردند.

به گفته وی، از سال گذشته بیمارستان‌های تک ‌تخصصی برای تسریع در مداوای بیماران نیازمند راه‌اندازی شد و اکنون این فرهنگ در حال نهادینه شدن است و در حقیقت این مهم در راستای اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی است که باید به نیازمندان واقعی ارائه خدمات کنیم.

قدیمی مراقبت از سلامت افراد جامعه را در گرو همکاری مردم و اطلاع‌رسانی مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با بحث سلامت خواند و اضافه کرد: بدون شک این مهم با برخورداری مسئولان از روحیه بسیجی امکان‌پذیر است و زمینه آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در ادامه گفت: 100 نفر از افرادی که در روستاها و مناطق محروم به نوعی دسترسی به درمان نداشتند، توسط تیم‌های پزشکی بسیج جامعه پزشکی استان ویزیت شدند که در نهایت 45 نفر از آنان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

قدیمی خاطرنشان کرد: این بیماران مبتلا به آب مروارید چشم بودند که توسط پزشکان متخصص استان که همکاری شایسته‌ای با بسیج جامعه پزشکی دارند، عمل جراحی شدند.

وی استمرار این حرکت را از برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی و سپاه بیت‌المقدس دانست و ابراز امیدواری کرد در شهرستان‌های استان هم که توان همکاری با بسیج جامعه پزشکی داشته باشند این روند استمرار پیدا کند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان کردستان راه‌اندازی بیمارستان‌های تک تخصصی، بیمارستان صحرایی و بیمارستان‌های چند تخصصی را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان در آینده برشمرد.

این مسئول در پایان به توسعه استان در زمینه‌های پزشکی و درمانی اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر از تمامی تخصص‌ها و فوق‌تخصص برخورداریم و نیازی به اعزام بیماران برای درمان به خارج از استان نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha