چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7451

به نظر می رسد روزهای پایانی فصل تابستان که با خنک ترشدن هوا همراه است ، زمان مناسبی برای پیاده روی است اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زمانی از طول روز را به پیاده روی اختصاص می دهید، باید توجه داشته باشید.

در هفته گذشته محققان مرکز علوم قلبی و عروقی دانشگاه ادینبرگ در نتیجه تحقیقات خود از کاهش فشارخون در هنگام دویدن در ساعات اوج ترافیک شهری خبر داده اند بنابراین بهتر است ساعتهای مناسبتری از روز را به پیاده روی در هوای آزاد اختصاص دهید.
افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند ، در صورت قرارگرفتن در معرض هوای آلوده با کاهش فشار جریان ورودی به قلب مواجه می شوند و احتمال تشدید بیماری های قلبی و عروقی مانند حمله قلبی و آرتیمی در آنها افزایش خواهد یافت.
این در حالی است که انجام تمرینات ورزشی منظم در کاهش احتمال بروز خطر ناشی از گسترش بیماری های قلبی در بدن نقش بسزایی دارد.
اگر چه ممکن است از شنیدن این خبر متعجب شوید اما جالب است بدانید محققان ایتالیایی در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیده اند که آرتروز زانو می تواند از علایم اولیه ابتلابه سرطان ریه به شمار آید.
به نظر می رسد محققان هر جا علت مشخصی برای بروز یک بیماری پیدا نمی کنند در تلاش هستند ، علایمی را که ظاهرا هیچ ارتباطی به هم ندارند ، به نوعی به هم مرتبط سازند. پس شما خواننده آگاه نباید پس از خواندن یک خبر خیلی تحت تاثیر آن قرار گرفته و ناامید شوید؛ چرا که ناامیدی و منفی نگری خود زمینه ساز بروز انواع بیماری هاست اما در خبرهای حوزه سلامت جهان در هفته ای که گذشت ، خبری از سوی پزشکان دانشگاه میزوری اعلام شد که نوید بخش دستیابی به روشهای بدون دارد درمان دندان در آینده ای نزدیک است.
بنابراین ضرب المثل قدیمی نابرده رنج ، گنج میسر نمی شود در مطبهای دندانپزشکان فرصت و مجالی برای مطرح شدن نخواهد داشت.
با استفاده از مسواک های پلاسمایی غیرحرارتی فعل و انفعالات شیمیایی در سطح دندان ایجاد می شود که منجر به ضدعفونی دندان و آماده شدن سطح دندان برای پر کردن محل پوسیدگی می شود.
به کمک این فناوری مرحله خالی کردن دندان پوسیده حذف خواهد شد. استفاده از مسواک های پلاسمایی روشی بدون درد در درمان بیماری های دندان است که ایجاد پیوندی محکم و دائمی بین دندان و ماده پرکننده را امکان پذیر می کند.
محققان هلندی نیز انجام فیزیوتراپی را در کاهش درد شانه ها و توان بخشی دست پس از جراحی سرطان سینه در خانمها بسیار موثر دانسته اند.
فیزیوتراپی معمولا 2 هفته پس از جراحی آغاز می شود و شامل 9 جلسه درمانی است که برای یک دوره زمانی سه ماهه در نظر گرفته می شود و پس از این مدت توانایی فرد در حرکت دستها به مراتب افزایش می یابد.
محققان امریکایی اعلام کرده اند خوردن وعده های غذایی شبانه در کنار خانواده براساس برنامه زمانی معین احتمال مصرف میوه و سبزیحات را در جوانان و نوجوانان افزایش می دهد و در نتیجه سبب گسترش عادتهایی غذایی سالم در برنامه روزانه آنها خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha