سلامت نیوز :  این محققان همچنین دریافتند که ویروس آنفلوانزای پرندگان بین پستانداران نه تنها از راه تماس مستقیم بلکه از راه هوا نیز منتقل شود.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از فارس ؛ تحقیقات منتشر شده در مجله علوم که در اجلاس روز جمعه در هنگ کنگ ارائه شد نشان داد که 3 موش نگهداری شده در یک قفس در کنار موشهای مبتلا به ویروس H7N9 به این بیماری مبتلا شده‌اند.یکی از موش هایی نیز که در قفسی در نزدیکی آنها نگهداری می شد از راه هوا آلوده شده است.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این اعلام کرده بود که هیچ مدرکی از انتقال مداوم انسان به انسان این ویروس که تا کنون به مرگ 36 تن در چین منجر شده است وجود ندارد.

این تیم تحقیقاتی به رهبری یی گووان میکروبیولوژیست مشهور چینی و متخصص آنفلوانزای پرندگان اعلام کرده که یافته ها از احتمال جهش ویروس خبر می دهد و تهدید یک اپیدمی بزرگ از این بیماری در آینده منتفی نیست.

این ویروس همچنین می تواند به بیماری خوک ها منجر شود اما از خوکی به خوک دیگر یا سایر حیوانات منتقل نمی شود با این حال این تیم پزشکی توصیه کرده که مقامها همه تحولات را زیر نظر داشته باشند.

سازمان بهداشت جهانی این یافته ها را بسیار مفید دانسته اما به مردم هشدار داده که نسبت به اوضاع و احوال بسیار مراقب باشند.

این یافته ها تنها چند روز پس از آن منتشر می شود که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ویروس H7N9 توسط مقامهای چینی بر اثر کنترل بازار پرندگان تحت کنترل درآمده است.

کارشناسان سازمان ملل متحد این هفته اعلام کردند که شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین خسارات اقتصادی برابر 6.5 میلیارد دلار در بر داشته است.

این ویروس از ماه فوریه تا به حال 131 نفر را در چین و یک نفر را در تایوان آلوده کرده است اما از اوایل ماه می تا به حال مورد جدیدی شناسایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha