سلامت نیوز : کارشناس ارشد تامین اجتماعی از وجود مشکل در حوزه مستمری و درمان سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعادلی در منابع و مصارف سازمان وجود ندارد و همین موضوع در صورت عدم برنامه ریزی و مدیریت درست تامین اجتماعی را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

علیرضا حیدری در گفتگو با مهر در مورد مشکل مالی سازمان تامین اجتماعی ، افزود: سازمان تامین اجتماعی از چند سال گذشته با مشکل منابع و مصارف روبرو بوده و روند بودجه ریزی این سازمان نشان می دهد که به شکل آشکار و پنهان برای تامین هزینه های خود و بیمه شدگان به سراغ سرمایه های ذخیره شده ،رفته به همین دلیل مشخص است که با کسری منابع روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته سازمان برای پرداخت حقوق مستمری بگیران با مشکل روبرو بوده است، گفت: در یک دوره ای تامین اجتماعی برای پرداخت حقوق مستمری بگیران خود به سراغ سیستم اعتباری بانکها رفته و مبالغ قابل توجهی از چندین بانک استخراج کرده است بنابراین طبیعی است بحران منابع در این سازمان به شدت جدی است.

این کارشناس رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد: در صورتیکه مدیران و مسئولان این سازمان فکری برای رفع مشکل منابع و مصارف تامین اجتماعی نکنند در آینده ای نزدیک وضعیت بسیار بدتر خواهد شد.

وی در مورد ذخیره سازی منابع برای تامین حقوق و مستمری بازنشستگان برای یکسال نیز گفت: سال گذشته مرتضوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از ذخیره سازی منابع برای یکسال آینده خبر داده بود که به نظر نمی رسد با توجه به منابع و مصارف سازمان درست باشد و چنانچه این موضوع صحت داشته باشد باید پرداخت مطالبات بازنشستگان و بیمه شدگان در موعد مقرر خود انجام شود که طی این ماهها اینگونه نشده است.

حیدری اظهار داشت: سازمان پرداختهای خود را از محل حق بیمه کارگر و کارفرما تامین می کند و چنانچه فقط  چند ماه پرداختها متوقف و یا با تاخیر انجام شود دراین صورت دیگر توان پرداخت مستمری و سایر تعهدات بیمه شدگان خود نخواهد داشت.

به گفته وی ، از سوی دیگر تا کنون در چند مرحله سازمان نتوانسته مطالبات مراکز درمانی طرف قرار داد خود را پرداخت کند که در برخی موارد این مراکز تهدید به فسخ قرار داد و عدم ارائه خدمات به بیمه شدگان کردند.

این کارشناس حقوق کار و دبیر اسبق کانون عالی شورای اسلامی کار گفت: تمامی موارد عنوان شده نشان می دهد که تامین اجتماعی با مشکلات بسیاری در حوزه مستمری و درمان روبرو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha