شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 74525
سلامت نیوز : رئیس انجمن دیابت ایران گفت: تقریبا 30 درصد جمعیت کلان شهرها یا دیابتی هستند یا در آینده به دیابت مبتلا می شوند.

دکتر اسدالله رجب در گفت وگو با ایلنا افزود: در حال حاضر بیش از 371 میلیون دیابتی در سراسر جهان وجود دارد و تا سال  2030 این رقم به بیش از نیم میلیارد نفر نیز خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تقریبا بیش از ده درصد از جمعیت ایران مبتلا به دیابت هستند، افزود: بیش از 7 میلیون نفر در کشور ابتلا به دیابت دارند که اکثر آنها اطلاعی از دیابت خود ندارند.

رئیس انجمن دیابت ایران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در تهران و برخی شهرستان ها، بیش از 14 درصد جمعیت بالای 20 سال مبتلا به دیابت هستند و در همین اندازه یا کمی بیشتر افرادی هستند که دیابت پنهان دارند و یا در آینده به دیابت مبتلا می شوند.

وی با اشاره به اینکه درصد ابتلا به دیابت در روستاها کمتر است، افزود: شهرنشینی به دلیل کاهش فعالیت جسمی، تغذیه نامناسب در معرض استرس قرار گرفتن از عوامل موثر بروز بیماری دیابت است.

رجب با اشاره به اینکه در شهرهای بوشهر و یزد درصد ابتلا به دیابت بیش از 16 درصد است، افزود: البته افزایش دیابت در این شهرها دلیل خاصی ندارد و ممکن است مربوط به مسائل ژنتیک باشد اما به طور کل نمی توانیم علتی را برای آن پیدا كنیم.

وی با اشاره به اینکه دیابت در شهرهای شمالی نسبت به گذشته بیشتر شده است، افزود: البته دلیل عمده این است که شمالی ها در گذشته در شالیزارها مشغول به کار بودند اما امروزه بیشتر به آپارتمان نشینی روی آورده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha