شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 74539
سلامت نیوز : فصل گرماست، بنابراین به دلیل تعریق بیشتر نیاز بدن به آب، املاح و ویتامین ها بیشتر می شود و میوه ها از بهترین منابع تامین کننده این مواد مغذی هستند. میوه ها علاوه بر تامین نیازهای بدن موجب شادابی و طراوت پوست و پیشگیری از بیماریها می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز ؛ اما پر طرفدار ترین میوه های تابستان میوه های آبدار هستند که مهم ترین آن ها هندوانه، خربزه،گیلاس،هلو و زردالو , وآلبالو می باشد.

خواص میوه های تابستان :

هندوانه،میوه های آبدار شیرین مزه این خانواده شامل هندوانه، خربزه، طالبی، گرمک و بسیارنشاط آور برطرف کننده عطش و تشنگی و تامین کننده آب از دست رفته بدن به خصوص در فصل تابستان هستند.

گیلاس ،این میوه آب دار و خوش طعم و متنوع در رنگ های زرد، قرمز یا سیاه است. انواع گیلاس منبع خوبی از ویتامین C و پیش ساز ویتامین A (کاروتن) هستند که البته  گیلاس های ترش نسبت به انواع شیرین، از این نظر غنی ترند.

هلوها میوه های نارنجی رنگی هستند که با داشتن رنگدانه های گیاهی از انواع کاروتن های آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان موثرند.

 در ضمن هلوی تازه با داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. 

مطالعات نشان داده است رژیم غذایی شامل دریافت میوه های غنی از ویتامین C نظیر هلوها می تواند به بهبود ناتوانی جنسی در مردان کمک کند. همچنین برای افراد سیگاری که در معرض خطر مواد سرطانزای بیشتری هستند، هلو  بسیار مفید است.


زردآلو با داشتن مقدار زیادی قند ساکاروز، میوه ای شیرین است، رنگ زرد زردآلو به خاطر رنگدانه آنتی اکسیدان آن، ویتامین  B (کاروتن) است که هر قدر رنگ آن پررنگ تر باشداین ویتامین  در آن بیشتر است.


زرد آلو همچنین به دلیل داشتن پتاسیم بالا، به عنوان یک میان وعده و دسر خوب برای سالمندان که از افسردگی روانی و گیجی ناشی از فقدان پتاسیم در رژیم غذایی رنج می برند بسیار مفید است.

با مصرف میوه های مفیداین  فصل ،تابستان خوبی را در کنار خانواده داشته باشید



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha