برای رفع بوی بد دهان، باید اقدام به شناسایی و رفع مشكل اصلی كرد، زیرا در بسیاری موارد، این عارضه به عنوان علامتی از یك بیماری بوده و می‌تواند همراه با سایر علائم و حتی بالاتر از آنها قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بوی بد دهان در برخی موارد، طبیعی است. به عنوان مثال، هنگام برخاستن از خواب كه دهان بوی نامطبوعی دارد، می‌توان آنرا با كم شدن ترشح بزاق دهان و به دنبال آن عدم شستشوی مناسب دهان و فعالیت بیشتر باكتریها توجیه كرد كه با مسواك زدن و ترشح بزاق بیشتر در طول روز برطرف می‌شود.

برای یافتن علت بوی نامطبوع دهان، باید لثه و دندان‌های بیمار به طور كامل از نظر پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های مختلف لثه مورد بررسی قرار گیرد. ضمن این كه مشكلات تنفسی و گوارشی نیز می‌تواند به ایجاد بوی بد دهان منجر شود.

در برخی موارد، این بیماری بسیار مهم بوده و عدم پی‌گیری علت زمینه‌ای بوی بد دهان، می‌تواند به بروز مشكلات فراوان و غیر قابل جبرانی منجر شود. به عنوان مثال، در مورد آبسه‌ ریه، همراهی بوی بسیار بد با سایر علایم از قبیل تب و غیره می‌تواند پزشك را به تشخیص برساند. از این رو رفع موقت بوی بد دهان، از طریق جویدن آدامس نمی‌تواند به حل این مشكل كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha