یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 74553

اگر تا پیش از این رئیس‌جمهور درباره مصوبات مجلس اشکالی وارد می‌دانست و در آن محدوده برای رئیس مجلس نامه می‌نوشت اما این بار نامه محتوای بودجه‌ای دارد و بحث دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح است. ظاهرا در بودجه سال 92 بودجه مجزا برای دانشگاه علوم پزشکی ایران لحاظ نشده و گفته شده که بودجه آنها باید از بودجه دانشگاه تهران تامین شود.

سلامت نیوز : محمود احمدی‌نژاد روز گذشته نامه‌ای به مقصد بهارستان نوشت اما این بار محتوای نامه کمی متفاوت تر از نامه‌های قبلی بود. اگر تا پیش از این رئیس‌جمهور درباره مصوبات مجلس اشکالی وارد می‌دانست و در آن محدوده برای رئیس مجلس نامه می‌نوشت اما این بار نامه محتوای بودجه‌ای دارد و بحث دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح است. ظاهرا در بودجه سال 92 بودجه مجزا برای دانشگاه علوم پزشکی ایران لحاظ نشده و گفته شده که بودجه آنها باید از بودجه دانشگاه تهران تامین شود.

ماجرا چه بود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ سوم خردادماه بود که خبر رسید دوشنبه‌شب کمیسیون تلفیق مجلس ردیف بودجه‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایران را از بودجه 92 حذف کرد و این منابع به ردیف بودجه دانشگاه تهران برگشت. علی کائیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: با این تصمیم کمیسیون تلفیق جدایی دانشگاه ایران از دانشگاه تهران منتفی شد. وی گفت: دلیل این تصمیم این بود که تصمیم جدایی دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نداشت همچنین دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری نیز غیرقانونی دانسته‌اند.

کائیدی افزود: بنابراین اساتید و دانشجویان می‌توانند با خیال راحت به کار خود ادامه دهند. اما عضو دیگر کمیسیون تلفیق نظر دیگری داشت و گفت: اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق با ایجاد ردیف مستقل در دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت نکرد و منابع مورد نظر این دانشگاه به سرجمع بودجه دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شد. اسماعیل جلیلی درباره اختصاص ردیف مستقل برای دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: درباره دانشگاه علوم پزشکی ایران در کمیسیون تلفیق چندین جلسه بحث شد، متاسفانه بحث ادغام و انتزاع این دانشگاه مراحل قانونی را طی نکرده است و این مساله باعث شده در هر دو مرحله در یک محیط علمی، دانشگاهی و بیمارستانی بحران ایجاد شود.

وی ادامه داد: به‌رغم اینکه محیط دانشگاه محیطی است که باید کمک شود تا بدون تنش و حاشیه به فعالیت علمی و پزشکی خود بپردازد، متاسفانه در تدبیر ادغام و انتزاع، دور اندیشی صورت نگرفت و تقابلی بین بخش‌های مختلف دانشجویی، هیات علمی و کادر اداری ایجاد شد که باعث شد کمیسیون در تصمیم‌گیری دچار مشکل شود. این نماینده مجلس تاکید کرد: بنابراین اکثر قریب به اتفاق اعضای کمیسیون تلفیق با ایجاد ردیف جدید در دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت نکردند.

نامه از رئیس‌جمهور به رئیس مجلس

اما داستان آن طور که این نماینده مجلس گفت به آسانی پایان نیافت چون دولت و مدیران وزارت بهداشت از چنین تصمیمی خشنود نبودند و این کار را مانعی در استقلال دانشگاه علوم پزشکی ایران ارزیابی کردند و نتیجه این نارضایتی نامه روز گذشته رئیس‌جمهور به رئیس مجلس بود. معاون پارلمانی وزیر بهداشت از ارسال نامه رئیس‌جمهور به رئیس مجلس جهت لحاظ کردن ردیف بودجه مستقل برای دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران خبر داد.

طاهر موهبتی گفت: اواخر هفته گذشته رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که با توجه به جدایی دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ردیف بودجه مستقلی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود. به گفته وی، در نامه رئیس‌جمهور عنوان شده که تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران به تایید شورای گسترش وزارت بهداشت و هیات امنای این دانشگاه نیز به تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده‌ است. به عبارت دیگر فرایند تفکیک این دانشگاه صورت گرفته است و لازم است ردیف بودجه مستقل برای این دانشگاه در نظر گرفته شود.

موهبتی همچنین خاطرنشان کرد: پیش از این نیز نامه‌ای با امضای وزیر بهداشت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهور برای لحاظ ردیف بودجه مستقل برای دانشگاه علوم پزشکی ایران به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha