یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 74567

سلامت نیوز : در اینجا شما را با هفت ماده غذایی که تاثیر بسزایی در تقویت سلامت جسمی دارند آشنا می‌کنیم در ضمن این منابع غذایی سرشار از ویتامین ‍‍C و E، آهن و کلسیم هستند.

اسفناج

از آنجایی که کالری اسفناج کم است حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.تحقیقات نشان داده است که اسفناج در پیشگیری از ایجاد لکه‌ها و خالهای مربوط به سن، آب مروارید و تعدادی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی سهم بسزایی دارد شما می‌توانید در کنار غذایتان به صورت پخته یا به شکل خام آن را مصرف کنید.

مغزها

مغزهایی مثل بادام و گردو منبعی غنی از پروتئین فیبر و ویتامین E بوده همچنین سرشار از امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند.مصرف خام آن‌ها بسیار مفید تر از بوداده آنهاست.

عسل

عسل ماده خوراکی نیست بلکه خواص درمانی زیادی نیز دارد.از گذشته برای تسکین گلودرد از آن استفاده می‌شد.اما امروزه برای درمان زخم‌ها و مشکلات مربوط به معده و روده کاربردی است.عسل بر سطح آنتی اکسیدان‌های بدن اثر عالی دارد و بدن را از مضرات محیط مانند دود سیگار و مواد شیمیایی محافظت می‌کند.همچنین موجب افزایش باکتری‌های روده می‌شود گفتنی است عسل هر چه تیره تر باشد آنتی اکسیدان آن بیشتر است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون جزء ماهی‌های خوش طعمی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.این اسیدهای چرب برای سلامت قلب بسیار لازم هستند این ماهی سر شار از پروتئین است. در موقع خرید دقت کنید که از نوع آزاد دریایی آن خریداری کنید.

جوی دوسر

10 سال پیش سازمان غذایی آمریکا تاکید کرد که مصرف فراوان جو موجب کاهش کلسترول می‌شود. فیبر موجود در جوی دوسر در کاهش کلسترول و به خصوص LDL بسیار مؤثر است. توجه داشته باشید که با کاهش فقط یک درصد کلسترول ریسک سکته 1 تا 3 درصد کاهش می‌یابد.

شکلات تلخ

شکلات سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است و نقش مؤثری در کاهش فشار خون دارد اما به دلیل وجود کالری زیاد باید سعی در کاهش مصرف آن داشت.

تمشک

تمشک تنها برای خوش طعم کردن مواد غذایی نیست.وجود مقادیر فراوان آنتی اکسیدان در آن باعث شده که این میوه مورد توجه قرار بگیرد.تمشک در کاهش بیماری‌های مرتبط با کهولت سن بسیار مفید است.

منبع : آرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha