یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 74572

بسیاری از افراد بدون توجه به وضعیت خود مدت خاصی را به ورزش می پردازند.

مدت زمان ورزش چقدر باید باشد ؟
سلامت نیوز : هر فرد باید به تناسب وضعیت جسمی خود ورزش مناسبی را انتخاب کند و تمرینات خود را انجام دهد. اما بسیاری از افراد بدون توجه به وضعیت خود مدت خاصی را به ورزش می پردازند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ بدیهی است که مدت زمان ورزش برای هر فرد متفاوت است. حکمای طب اسلامی و ایرانی توصیه می کنند در هنگام ورزش باید چند نشانه را در نظر بگیرید و براساس این نشانه ها مدت ورزش کردن را تنظیم کنید.

*رنگ پوست بدن: تا هنگامی که رنگ پوست با طراوت و با نشاط و پر خون است، این امر نشانه شادابی است و شخص می تواند به ورزش ادامه دهد ولی به مرور زمان رنگ شخص از شادابی و پرخونی خارج می شود که در این هنگام فعالیت بدنی باید متوقف شود.

*انرژی بدن: فرد تا هنگامی که توان و انرژی لازم را برای انجام فعالیت بدنی دارد می تواند به ورزش کردن ادامه دهد اما هر گاه احساس خستگی و ضعف کند، باید فعالیت ورزشی را متوقف کند.

*تعریق: تعریق شدید به همراه خستگی زیاد نشانه لزوم به پایان رساندن فعالیت ورزشی است. متخصصان طب سنتی معتقدند در هنگام شروع یک فعالیت ورزشی به تدریج تعریق آغاز می شود؛ تعریق ابتدایی حاصل دفع رطوبت های زاید است که در نزدیکی پوست قرار گرفته است و به دنبال تولید حرارت تحلیل می رود و از طریق منافذ پوست عرق دفع می  شود و تا انتهای دفع این مواد ورزش توصیه می شود.

در ادامه یک ورزش طاقت فرسا رطوبت های ضروری بدن که در عمق وجود دارد تحلیل می رود و به شکل تعریق از سطح پوست دفع می  شود.این امر باعث می شود که سطح پوست سرد شود این در شرایطی است که عمق بدن گرم است و به دنبال این نوع تعریق ضعف و بی حالی بر بدن مستولی می شود.

در این شرایط لازم است سریعاً ورزش را قطع کرد در غیر این صورت تحلیل رفتگی، خشکی و لاغری ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha