سلامت نیوز : سازمان پزشکی قانونی درگزارشی اعلام کرد که درسال گذشته799 تن براثراصابت سلاح‌سرد جان خود را ازدست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌ها با این سلاح786 تن بود، کاهش8/8 درصدی را نشان می‌دهد.به گزارش خبرنگارما، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در12 ماهه سال91 ازکل فوتی‌های سلاح‌سرد که799 تن مشخص شده است، 627 تن مرد و172 تن زن بوده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رسالت ؛ براساس این گزارش درسال‌جاری بیشترین مرگ ناشی ازسلاح‌سرد با رخداد120 فقره دراستان تهران رخ داد، به گونه‌ای که درتهران92 مرد و28 زن قربانی این سلاح شده‌اند. براساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، پس ازتهران، استان خراسان‌رضوی با83 مورد درمرتبه بعدی قراردارد، به گونه‌ای که دراین استان نیز63 مرد و20 زن قربانی شده‌اند واستانهای فارس وخوزستان هرکدام با 55مورد درمرتبه سوم بیشترین استانهای دارای مرگ با سلاح‌سرد هستند.

همچنین در12 ماه سال گذشته درحالی799 تن جان خود را با این سلاح ازدست داده‌اند که خردادماه سال گذشته به عنوان خونین‌ترین ماه لقب گرفت، به گونه‌ای که دراین31 روز، 85تن جان خود را با سلاح‌سرد ازدست داده‌اند وپس ازآن مهرماه با رخداد 83مرگ با سلاح‌سرد درمرتبه دوم وماه‌های شهریور، مرداد وآذردرمراتب بعدی قراردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha