سلامت نیوز : مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارواز برخورد با گرانفروشی‌ها و سایر تخلفات در زمینه عرضه تجهیزات پزشکی به مردم خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تجهیزات وارد شده با ارز آزاد را نیز قیمت‌گذاری کنیم تا امکان گرانفروشی‌های احتمالی به مردم از بین برود.

دکتر حسین کیوان در گفت‌وگو با (ایسنا)، درپاسخ به پرسشی پیرامون نحوه برخورد با سوداگرانی که اقدام به احتکار و یا فروش تجهیزات با قیمت‌های نامتعارف می‌کنند، اظهار کرد: این افراد را متوجه وجدان خودشان می‌کنم، زیرا بیماران پناهی به جز ما ندارند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بی‌نظمی و سوء‌استفاده‌ها به دنبال کمبود یا نبود قوانین به وجود آمده است، گفت: در تلاش هستیم برنامه‌ای را به اجرا در بیاوریم که طی آن تمام تجهیزات حتی اگر با ارز آزاد وارد می‌شوند و از هیچ‌گونه معافیتی هم استفاده نمی‌کنند، مشمول قیمت‌گذاری شوند.

وی افزود: در همین راستا در حال رایزنی با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هستیم. معنا ندارد در حق بیماری به علت عدم اطلاع از قیمت تجهیزات اجحاف شود و یک وسیله، چند برابر قیمت به او فروخته شود.

حتی بروز یک تخلف هم برای ما سنگین است

کیوان با بیان اینکه تخلفات پیگیری شده عمدتا از همین دست هستند، گفت: آمار مشخصی از تخلفات نداریم، اما حتی یک مورد آن هم برای ما سنگین است.مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: سیاست‌ها و مکانیسم‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که یک مورد تخلف هم اتفاق نیفتد.

تلاش برای قیمت‌گذاری تجهیزات وارد شده با ارز آزاد

وی با بیان اینکه این وضعیت با اطلاع‌رسانی و نظام‌ دادن به بحث واردات و قیمت‌گذاری اصلاح خواهد شد، درباره روند قیمت گذاری تجهیزات گفت: اکنون قیمت‌گذاری تجهیزات در حال انجام و ارز مبادله‌ای هم مشمول قیمت‌گذاری است. ولی هنوز به ارز آزاد ورود نکرده‌ایم.

به گفته کیوان به طور حتم قیمت گذاری برای آن دسته از کالاهای ضروری که با ارز آزاد وارد می‌شوند، انجام خواهد شد، چرا که اجازه و اختیار قانونی را برای انجام آن داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha