سلامت نیوز : بابک دین‌پرست با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های آماری دریافت شده از سوی شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانها در سال 91، تعداد ۱۷ هزار و ۴۲۲ نفر از افراد دارای شرایط نگهداری در 17 مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب (موضوع ماده 16 قانون) در سطح کشور پذیرش شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: این افراد به ترتیب فراوانی در استان‌های تهران، البرز، لرستان، کرمان، خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کرمانشاه، مازندران، گلستان، مرکزی، فارس، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و همدان پذیرش و نگهداری شدند.

معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بیشترین فراوانی پذیرش در استان تهران با 6814 نفر و کمترین فراوانی در استان همدان با 51 نفر بوده که دلیل آن راه‌اندازی این مرکز در همدان در اسفند سال گذشته است.

دین‌پرست ادامه داد: در سال 90 نیز، تعداد ۱۳هزار و ۹۰۳ نفر تحت پوشش مراکز فوق قرار گرفتند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۲۲ نفر در استان تهران و 2181 نفر به ترتیب میزان فراوانی در استان‌های فارس، خراسان‏رضوی، مرکزی، خراسان شمالی، البرز، اصفهان، گلستان، کرمان و آذربایجان غربی پذیرش شدند.

وی افزود: بیشترین تعداد پذیرش بعد از استان تهران در استان فارس با 860 نفر و کمترین پذیرش (به دلیل راه‌اندازی مرکز در پایان سال) در استان آذربایجان غربی با 38 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان هفته گذشته در استان چهار محال و بختیاری افتتاح و راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این مرکز یازدهم خرداد در مازندران افتتاح می‌شود و همچنین مرکز فوق در خوزستان در مرحله پایانی احداث و راه‌اندازی است.

دین‌پرست گفت: طبق ماده 16 اصلاحیه قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان به مواد مخدر و روانگردان (در دو ماده 4 و 8 ) فاقد گواهی درمان (موضوع ماده 15) و متجاهر به اعتیاد، با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز دولتی و مجاز درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

وی افزود: تمدید مهلت برای یک دوره سه ماهه دیگر با درخواست مراکز مذکور بلامانع است و با گزارش مراکز مذکور و بنا بر نظر مقام قضایی، چنانچه معتاد آماده تداوم درمان طبق ماده 15 این قانون باشد، تداوم درمان بلامانع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha