سلامت نیوز:  نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران تصمیمی یک شبه بود، گفت: بعد از کش و قوس فراوان قرار شد از سرجمع بودجه‌ها، اعتباری برای دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر گرفته شود که هنوز میزان ریالی دقیق آن مشخص نیست.

حسن تامینی لیچائی در گفت ‌وگو با خانه ملت، در مورد وضعیت بودجه دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران، افوزد: بعد از آنکه لایحه بودجه سال ۹۲ به صحن علنی مجلس رسید هیچ بودجه‌ای برای این دانشگاه در لایحه مذکور دیده نشد.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از تقدیم لایحه بودجه دولت به مجلس انجام شد، ادامه داد: اکثریت اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس براین مهم اتفاق نظر داشتند که تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران غیرقانونی است و بدون هماهنگی اعضای این کمیسیون انجام شده است.
 
نماینده مردم رشت در مجلس نهم، با بیان اینکه تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران تصمیمی یک شبه بود، تصریح کرد: رئیس جمهور بر این تفکیک اصرار داشت که این امر نیز منجر به تشدید اختلاف‌ها شد بنابراین بعد از کش‌وقوس فراوان تصمیم گرفته شد تا این کار با مدیریت دقیق مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.
 
تامینی لیچائی، با بیان اینکه بسیاری از اساتید و دانشجویان براین باورند که این تفکیک نباید انجام گیرد، یادآور شد: در شرایطی که این کار انجام شده است دیگر نباید به اختلافات دامن زد و بنابراین چند تن از نمایندگان پیشنهادی را مبنی بر اختصاص ردیف بودجه‌ای برای تفکیک دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کردند.
 
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیشنهاد مطرح شده در کمیسیون تلفیق مجلس قرار است از سرجمع بودجه‌ها، اعتباری را برای دانشگاه ایران در نظر گیرند که هنوز میزان ریالی آن به صورت دقیق مشخص نیست.
 
گفتنی است روز گذشته رئیس جمهور طی نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار اختصاص بودجه‌ای بهدانشگاه علوم پزشکی ایران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha