موضوع حذف اعتبار مهار گرد و غبار در قالب طرح های دیگری جبران می شود اما با توجه به اولویت این مهم، مجلس میزان 55 میلیارد تومان را به عنوان اعتبار برای مقابله با ریزگردها اختصاص داد.

تخصیص 55میلیارد تومان برای مقابله باریزگردها
سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جبران اعتبارات ریزگرد و گرد و غبار در بودجه 92 گفت: امیدواریم با اختصاص اعتباری که روز گذشته اعلام شد، سازمان های مربوطه با موضوع ریزگردها بتوانند اقدامات موثری را انجام دهند.

کمال الدین پیرموذن در گفت و گو با پانا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روز گذشته جلسه ای را با رئیس کمیسیون تلفیق داشتم که آقای مصباحی مقدم ابراز امیدواری کرد که اعتبارات ریزگردها به عناوین مختلف در بودجه در نظر گرفته شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا در این جلسه مطرح شد که موضوع حذف اعتبار مهار گرد و غبار در قالب طرح های دیگری جبران می شود اما با توجه به اولویت این مهم، مجلس میزان 55 میلیارد تومان را به عنوان اعتبار برای مقابله با ریزگردها اختصاص داد.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با در نظر گرفتن این میزان اعتبار، سازمان های مربوطه با موضوع ریزگردها بتوانند اقدامات موثری را انجام دهند.
وی در ادامه ضمن انتقاد از کاهش 35 درصدی بودجه سازمان محیط زیست نیز به پانا گفت: متاسفانه علی رغم تلاش هایی که در فراکسیون محیط زیست برای افزایش اعتبار سازمان محیط زیست در لایحه بودجه 92 شد، محیط زیست در اولویت و توجه مسئولان قرار نگرفت که این امر به ضرر محیط زیست کشور خواهد بود.
پیرموذن همچنین با انتقاد از عدم حضور و توجه معاونت حقوقی سازمان محیط زیست به جلسات فراکسیون مربوطه گفت: متاسفانه معاون حقوقی سازمان محیط زیست با فراکسیون محیط زیست آنگونه که باید در ارتباط نیست و به جای تعامل فراکنی می کند. این موضوع اصلا مطلوب نبوده و اهتمام مسئولان سازمان محیط زیست را برای پیگیری موارد به فراکسیون می طلبد.
این در حالی است که محمد نوری امیری سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست اعلام کرد: حذف اعتبار گردوغبار و ریزگرد از محل مازاد درآمد نفتی، اعتباری برای مهار این پدیده‌های مخرب وجود ندارد و از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود با جبران این نقیصه زمینه را برای كاهش بحران‌های زیست محیطی فراهم آورند.
اما عصر روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزان 55 میلیارد تومان را برای مقابله با ریزگردها در بودجه سال 92 کل کشور اختصاص دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha