دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 74668
سلامت نیوز : محققان دریافته‌اند که کمبود ید در دوران بارداری زنان باعث پائین آمدن سطح IQ (بهره هوشی) کودک و کاهش توانائی‌های فکری او در حین رشد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ کلمه IQ مخفف Intelligence Quotient یا همان بهره هوشی است. این تحقیق بر روی 1040 خانواده انگلیسی انجام شده است.

این تحقیق نشان داد کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری مقدار کمی ید مصرف کرده‌اند، IQ پائین‌تری نسبت به سایر کودکان دارند و نیز نمرات آن‌ها کمتر از کودکانی است که مادرانشان در دوران بارداری کمبود ید نداشته‌اند.

از این رو محققان به زنان باردار توصیه می‌کنند با مصرف فرآورده‌های لبنی، ماهی یا مکمل‌های مناسب، ید مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند.

دکتر دیوید براون استین، یکی از مجرب‌ترین پزشکان امریکا، در این‌باره می‌گوید: یافته‌های این تحقیق مهر تأییدی است بر آنچه که متخصصان سلامت سال‌ها درباره اهمیت مصرف ید بر سلامتی بیان کرده‌اند.

وی افزود: به زنان توصیه می‌شود برای تعیین میزان ید در بدنشان به پزشک مراجعه کرده و مطمئن شوند که آیا ید کافی دریافت می‌کنند یا خیر. به ویژه زنان باردار و شیرده باید حداقل روزی 250 میکروگرم ید مصرف کنند.

به گفته متخصصان، ید به عنوان جزئی از هورمون‌های تیروئید، برای رشد و تکامل مغز جنین بسیار مهم و ضروری است. کمبود ید در زنان باردار باید به عنوان مسأله‌ای مهم در سلامتی که نیاز به درمان دارد، مورد توجه قرار گیرد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha