دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 74674
سلامت نیوز :  گاهی برای زیبا شدن از هر وسیله ای استفاده می کنیم بدون آنکه چیزی از ضررهای آن بدانیم و امروزه تاتو یکی از آن راههاست.

تاتو - تتو (خالکوبی) چیست؟

تاتو : قرار گرفتن مواد رنگی با منشاء خارجی در زیر پوست باعث تغییرات رنگی می شود که این حرکات را خالکوبی یا تاتو می نامیم.

انجام تاتو یا خالکوبی می تواند به دلیل یک رفتار فرقه ای و مذهبی و یا به خاطر زیبایی و یا جهت یک عقیده خاص و خیابانی باشد .

عوارض تاتو:

عوارض تاتو :برای تاتو (خالکوبی) كردن از سوزن های مخصوص استفاده می شود و این كار غیر از درد فراوان ، خونریزی زیادی هم به همراه دارد . پس از تاتو کردن نیز رعایت نكردن بهداشت فردی ، می تواند شخص را در معرض ابتلا به بیماری های خطرناكی قرار دهد از جمله:

آلودگیهای خونی تاتو: اگر تجهیزاتی که برای ایجاد تاتو (تتو) استفاده می شود، به خون فردی بیمار آلوده باشد، شما در معرض تعدادی از بیماری های خطرناک خونی خواهید بود. مانند هپاتیت سی، هپاتیت بی، سل، HIV، و ویروسی که باعث ایدز می شود.

 اختلالات پوستی: ایجاد برآمدگی ها در اطراف جوهر تاتو (تتو) بخصوص اگر رنگ آن قرمز باشد. همینطور احتمال ایجاد زخم ها و التهابات شدید اگر مستعد آن باشید، زیاد خواهد بود.

عفونت پوستی تاتو : تاتو (تتو) می تواند باعث عفونت های باکتریایی موضعی نیز شود. نشانه های معمول عفونت قرمزی، حرارت و تورم و خشکی که مانند چرک باشد.

تاتو به عنوان راهی برای انتقال بیماری عفونی مانند هپاتیت B ، سیفلیس، جذام، سل، سرطان پوست، psoriasis ،و یا حتی تغییرات رفتاری شناخته شده است. » .

منبع : بیتوته

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha