اگر قبلا اراده جزیی در دولت برای چاره اندیشی نسبت به این موضوع البته با فشار مجلس، نیروی انتظامی و امنتیی وجود داشت امروز اصلا چنین اراده ای وجود ندارد و به عبارتی دولت دچار یک وادادگی دراین زمینه شده است.

روزانه 20 میلیارد تومان هزینه درمان سیگاری ها می‌شود
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وجود 10 میلیون سیگاری در کشور گفت: روزانه 10 میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار این افراد می شود و دو برابر این رقم یعنی روزی 20 میلیارد تومان هزینه درمان آنها می‌شود.

دکتر قربانی در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه اراده‌ای در دولت برای برخورد منطقی با اعمال محدودیت و ممنوعیت قلیان در اماکن عمومی به ویژه قهوه خانه ها وجود ندارد، افزود: در این کار باید بسیاری از دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت معدن و تجارت درگیر شوند اما به طور کلی با توجه به پایان عمر دولت اراده‌ای دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته، توسعه یافته و همچنین مناطق فقیر نشین و به طور کلی شهرها و روستاها کشیدن قلیان شایع شده است به گونه‌ای كه شاید باعث بروز بسیاری از معضلات اجتماعی هم شده باشد بنابراین باید اراده قوی برای برخورد با این مساله وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قبلا اراده جزیی در دولت برای چاره اندیشی نسبت به این موضوع البته با فشار مجلس، نیروی انتظامی و امنتیی وجود داشت امروز اصلا چنین اراده ای وجود ندارد و به عبارتی دولت دچار یک وادادگی دراین زمینه شده است.

وی با اشاره به درگیر شدن بسیاری از اقشار مختلف نسبت به کشیدن قلیان در جامعه گفت: چیزی حدود 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 نفر درگیر این مساله هستند تا جایی که ما شاهد اشتغال کاذب در این زمینه نیز هستیم.

قربانی با اشاره به اینکه سن کشیدن قلیان نیز کاهش پیدا کرده است افزود: الان وضع به گونه‌ای است که دختران و پسران در سنین جوانی و نوجوانی قلیان مصرف می کنند و به اعتقاد من باید علت را در این زمینه پیگیر شویم که چه عواملی باعث شایع شدن این مساله در بین آنها شده است.

وی تصریح کرد:‌ شاید نبود تفریحات سالم، امکانات رفاهی، فضای سبز و همچنین فضای متناسب با روحیات جوانی و از همه مهمتر وضعیت اشتغال باعث کشیده شدن جوانان به این سمت شده است.

قربانی با تاکید بر اینکه برخورد قهری و بگیر و ببند در این زمینه نتیجه بخش نخواهد بود، افزود: اگر تصمیم بگیرند که قلیان سراها را جمع آوری کنند این جوانی که تاکنون خود را در آنجا تخلیه می کرده است دیگر کجا باید انرژی اش را تخلیه کند، پس به نظر می رسد باید نسبت به این موضوع چاره اندیشی شود و همچنین اقدامات فرهنگی لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha