سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 747

سلامت نیوز-اگر شما به یك رابطه جدی و بلند مدت (ازدواج) می اندیشید بهتر است رابطه جنسی را به پس از ازدواج موكول كنید.

لزوم به تعویق انداختن رابطه جنسی

1- افراد مختلف نسبت به رابطه جنسی دید متفاوتی دارند: رابطه جنسی برای آنان میتواند به مفهوم تعهد، سرگرمی، لذت صرف، صمیمیت و یا هیچ چیز باشد. بهتر آنست كه شما تا زمانی كه شناخت كافی نسبت به فرد و نحوه نگرش وی به سكس پیدا نكرده اید اقدام به برقراری رابطه جنسی نكنید. زیرا برای مثال اگر شما به سكس به دید تعهد و صمیمیت بنگرید و به امید آنكه با برقراری رابطه جنسی محبوب خود را از دست نخواهید داد و به عكس از نظر  فرد محبوب شما سكس یك لذتجویی صرف باشد آنوقت اندوه بزرگ و سرنوشت غم انگیزی را برای خود رقم زده اید.

2- صرفنظر از آنكه شما چگونه می اندیشید، رابطه جنسی پیامدها و تاثیرات شگرف و مهمی را در بر خواهد داشت.

3- رابطه جنسی احساسات شما را تحت الشعاع قرار داده و آنها را تشدید، لجام گسیخته و یا منحرف میسازد: مغز انسان در سیر تكاملی خود به گونه ای طراحی گردیده است كه هنگام مواجهه با موقعیتهای امكان  برقراری رابطه جنسی همچون شرایط تهدید آمیز مواد شیمیایی خاصی را آزاد میسازد كه روند اندیشیدن را متوقف میسازند. در واقع شما را ناخودآگاه به برقراری رابطه جنسی هدایت میكند تا شما قادر باشید با تولید مثل به بقاء خود ادامه دهید. اما آیا این موقعیتها همان جایی ست كه شما میخواهید با یك فردی كه شناخت چندانی از وی ندارید باشید؟ بنابراین در مرحله تعیین كننده شناخت فرد شما از هوشیاری كافی برای اتخاذ تصمیمات منطقی برخوردار نخواهید بود.

4- رابطه جنسی مواد شیمیایی "پیوند دهنده" و "دلبسته كننده" آزاد میسازد: برقراری رابطه جنسی در دو جنس موجب آزاد سازی مواد شیمایی میگردد كه احساس دلبستگی را در آنها پدید می آورد. آیا شما میخواهید اجازه دهید تا مواد شیمیایی مغز شما برای شما تصمیم گیری كنند كه به چه كسی دلبستگی پیدا كنید؟ دست نگه دارید شما با این كار رنج بزرگی را به جان خواهید خرید زمانی كه باید از شریك خود جدا گردید اما به سبب برقراری رابطه جنسی به وی دلبسته شده اید.

5- رابطه جنسی دامنه انتخاب شما را محدود میسازد: رابطه جنسی شما را ملزم میسازد تا شتابزده و خیلی زود هنگام در مورد رابطه تان تصمیم بگیرید و سناریوی دهشتناك تر آنكه  باردار بودن، شما را در امر تصمیم گیری و انتخاب در تنگنا قرار دهد. هنگامی كه با شریك خود رابطه جنسی برقرار نكرده باشید آسانتر میتوانید خود را از یك رابطه ناسالم بیرون بكشید.

6- انتظار و پیش بینی استرس زاست، اما شیرین و مهیج: یكدیگر را از آن محروم نسازید. این در سرشت انسان است كه چیزی را كه با تلاش و انتظار بیشتر بدست می آورد، بیشتر هم قدرش را می داند. همچنین رابطه جنسی زود هنگام مرحله خیالپردازیها و رویاهای ما نسبت به محبوبمان را عملا حذف میكند و شور و هیجان عاشقی را كمرنگ و كسالت بار میسازد.

7- برقراری رابطه جنسی زود هنگام و شتابزده بر عدم خویشتنداری و فقدان احترام دلالت دارد: زمانی كه شریك شما این فرصت را به شما نمیدهد تا پس از شناخت كافی  و مبتنی بر عقل و رضایت كامل شما رابطه جنسی آغاز گردد و یا به شما تنها به یك ابزار جنسی مینگرد در واقع احترامی برای شما قائل نیست. همچنین عدم توانایی در كنترل غرایز در فرد میتواند گواهی بر بی ارادگی و خیانت كار بودن وی نیز باشد. اینگونه نتیجه گیری ها ممكن است كاملا غلط و نادرست باشد اما چرا باید یك موضوع پیچیده را بغرنج تر كرد؟

8- پیشگیری از بیماریهای مقاربتی: شما هنگامی كه نسبت به طرف مقابل خود شناخت كافی ندارید هرگز نباید ریسك كنید و خود را در معرض انواع بیماریهای آمیزشی قرار دهید.

9- مردان بی انگیزه: یكی از مهمترین انگیزه های مردان از برقراری رابطه با جنس مخالف خود امید به برقراری رابطه جنسی با وی است. بنابراین دختران نباید زود هنگام و شتابزده اقدام به برقراری رابطه جنسی كنند زیرا با این كار ممكن است شانس خود را برای ازدواج با فرد به میزان زیادی از دست بدهند. همچنین دخترانی كه خیلی زود به رابطه جنسی تن میدهند نزد مردان ارج و قربی نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha