سلامت نیوز : سرطان کبد هشتمین سرطان شایع در دنیاست که شیوع آن در مردان نسبت به زنان بیشتر است زیرا به دلیل فعالیت هورمون‌های جنسی در 20 سال باروری در زنان این گروه از ابتلا به این سرطان بیشتر حفظ می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ دکتر حسین پوستچی متخصص اپیدمیولوژی بالینی با بیان این مطلب افزود: تقریباً نیم میلیون نفر در دنیا به علت سرطان کبد سالانه جان خود را از دست می‌دهند.

هپاتیت B و C مهم ترین عامل ابتلا به این سرطان در دنیاست و به دلیل مصرف مواد مخدر تزریقی و غیر تزریقی مانند کراک که ایمن نیست میزان ابتلا به هپاتیت C در حال افزایش است.وی افزود: در ایران مهم ترین عامل سرطان کبد تاکنون هپاتیت B بوده است و به نظر می‌آید چاقی و اضافه وزن با ایجاد کبد چرب در نهایت به سرطان کبد می‌انجامد.دبیر هفته سلامت گوارش یکی از راهکارهای از بین بردن کبد چرب را کاهش وزن عنوان کرد و افزود: نباید فراموش کرد که کاهش وزن و رژیم گرفتن باید اصولی باشد زیرا رژیم‌های سنگین که فرد در هفته چند کیلوگرم وزن کم کند، آسیب‌زاست.

این متخصص اپیدمیولوژی بالینی گفت: کاهش وزن ناگهانی زمینه‌ساز ایجاد کبد چرب است. توصیه نمی‌کنیم افراد بیش از 2 کیلوگرم در ماه از وزن خود بکاهند.به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تعادل در خوردن و رژیم گرفتن زیر نظر متخصص تغذیه به سلامت بدن کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha