سلامت نیوز : یحیی رضایی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با  بیان این مطلب گفت: مواد غذایی وارداتی از جمله برنج بر اساس آخرین استانداردهای لازم پس از انجام آزمایش نمونه برداری از مبادی قانونی ترخیص می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رضایی یادآور شد: مستندات و نمونه مواد غذایی وارداتی بیش از 6 ماه نگهداری می شود و بررسی اسناد بیانگر سلامت و استاندارد بودن مواد غذایی یادشده از جمله برنج وارداتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: گمرک زمانی اجازه ترخیص مواد غذایی را به تجار و بازرگانان می‌دهد که مجوز سلامت و بلامانع بودن ترخیص را از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مربوطه دریافت کرده باشند.

رضایی ادامه داد: باتوجه به اینکه معاونت دارو و غذای قطب 9 کشور شامل استانهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان از طریق سامانه‌ای اطلاعات مشکل دار بودن مواد غذایی وارداتی را با هم تبادل می‌کنند از این طریق نیز گزارشی دریافت نشده است.

وی گفت: افزون بر این بازرگانان و تجار قبل از ثبت سفارش کالا نیز نظر مشورتی و استانداردهای لازم را از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دریافت می‌کنند.

رضایی افزود: بر همین اساس مردم از سلامت برنج های وارداتی موجود در بازار استان بوشهر مطمئن باشند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وزارت بهداشت در این گزارش خود نوشت: اخیراً برخی از سایت های خبری به نقل از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آلوده بودن برنج های وارداتی خبر داده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha