سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 74721
سلامت نیوز : جراح و ارتوپد ستون فقرات گفت: استعدادهای ژنتیکی، وزن زیاد و حمل و نقل وزنه زیاد در کارگران به ایجاد آرتروز منجر می‌شود اما شایع‌ترین نوع آرتروز، آرتروز شغلی است که به خاطر صدمات شغلی و بی‌حرکتی به مفصل‌های ستون فقرات وارد می‌شود.

مسعود فاخری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مهمترین مسئله‌ای که این روزها ما با آن سر و کار داریم صدمات کاری است که اپراتورهای کامپیوتر و افرادی که کارهای اداری را به مدت طولانی در یک وضعیت ثابت و بی‌حرکت انجام می‌دهند با آن مواجه‌اند.

جراح و ارتوپد ستون فقرات گفت: مفصل ستون فقرات گردنی و پشتی بر اثر بی‌حرکتی و ثابت ماندن خشک می‌شود و چون مفصل بر اثر حرکت تغذیه می‌شود با بی‌حرکتی دردناک می‌شود و تعدادی از مراجعان ما با دردهای گردنی و پشتی مواجه‌اند.

عضو جراحان ستون فقرات ادامه داد: ما نمی‌توانیم شغل‌ها را تعویض کنیم اما به این افراد توصیه می‌کنیم زمانی در طول شبانه روز را به ورزش اختصاص دهند حتی اگر نمی‌توانند بعد از اتمام ساعت کاری، 45 دقیقه تا یک ساعت را به استخر بروند یا پیاده‌روی و حرکات نرمشی انجام دهند تا مفصلشان از خشک شدن مصون بماند.

جراح و ارتوپد ستون فقرات افزود: اگر مفصل ثابت بماند خراب می‌شود و به ایجاد آرتروز منجر می‌شود.

فاخری، بروز آرتروز در افراد را به علل استعدادهای ژنتیکی، وزن زیاد، حمل و نقل وزنه زیاد در کارگران، مربوط دانست و افزود: شایع‌ترین نوع آرتروز، آرتروز شغلی است و  شایع‌ترین نوع صدمات در مراجعات امروزه صدمات شغلی به مفصل‌های ستون فقرات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha