سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 74724
سلامت نیوز : فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی گفت: اگر کودک مبتلا به آسم تحت درمان باشد و از داروهای تجویز شده به طور منظم استفاده کند می‌تواند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کند؛ حتی به استخر برود و شنا کند.

مریم محلوجی راد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در فصل تابستان و  متقارن با تعطیلات، موضوع ورزش برای کودکان مطرح می‌شود که در این بین کودکان مبتلا به آسم و خانواده‌هایشان برای انجام ورزش‌ تردید دارند.

فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی تصریح کرد: اگر کودک مبتلا به آسم تحت درمان باشد و از داروهای تجویز شده به طور منظم استفاده کنند نه تنها منعی برای ورزش ندارد بلکه ما توصیه می‌کنیم که این کودکان حتماً ورزش کنند.

محلوجی راد، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حتی شنا را از جمله ورزشهایی دانست که کودکان مبتلا به آسم می‌توانند از آنها استفاده کنند.وی افزود: البته استفاده از استخر برای این دسته از کودکان شرط و شروطی دارد.

فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی ادامه داد: استخر باید استاندارد باشد یعنی میزان کلر مصرفی در حد مجاز باشد و از مواد محرک دیگری مثل وایتکس برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده نشده باشد، همچنین استخر باید تهویه مناسبی داشته باشد چرا که کلر در هوا متصاعد می‌شود و می‌تواند تحریک تنفسی برای افراد ایجاد کند.

محلوجی راد، استخر روباز را بهترین گزینه برای این دسته از کودکان دانست و افزود: اگر استخر سرپوشیده باشد باید تهویه موجود در استخر را در نظر گرفت.

فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی تأکید کرد: بحث شنا و استفاده از استخر فقط برای کودکان آسمی تحت درمان مجاز است چرا که در غیر این صورت ممکن است حمله حاد آسم برای کودک رخ دهد یا اینکه علائم مزمن آن تشدید شود و سرفه‌های شبانه پیدا کند و به جایی برسد که آسم کودک از حالت کنترل خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha