سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 74725

سلامت نیوز : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 92، بندهای الحاقی 12، 13، 14 و 15 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ به موجب مصوبه مجلس در بند الحاقی 12، بانک های عامل مکلف شدند سود تسهیلات اعطائی را مطابق دستورالعمل شورای پول و اعتبار دریافت نمایند. در صورتی که سود تسهیلات اعطائی بالاتر از نرخ سود تعیین‌شده توسط شورای پول و اعتبار باشد دولت مکلف است مبلغ مازاد را به‌عنوان مالیات تشخیص داده و 100 درصد آن را وصول نماید.

همچنین مقرر شد که بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مجاز به دریافت سود و کارمزد بیش ‌از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نیستند.

وکلای ملت در بند الحاقی 14 مصوب کردند که یک درصد قیمت بلیط هواپیما و کشتی از هر مسافر توسط شرکت های ذی‌ربط أخذ و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود. معادل وجوه حاصله تا سقف 40 میلیارد تومان از محل اعتبار ردیف متفرقه 530000 در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

طبق مصوبه مجلس در بند الحاقی 15، مقرر شد پنج درصد موضوع جزء(2) بند(د) ‌ماده 38 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی صرفاً سهم کارکنان شاغل و بازنشسته بدون کمک از بودجه عمومی کشور تبدیل می‌شود و عبارت «حداکثر دو برابر» به عبارت «سه برابر حق بیمه مشمولین جزء(1)» اصلاح می‌گردد. منابع حاصله در جهت کمک به یارانه داروهای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج، خاص و نادر مصرف می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha